خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

قزوین مرکز اقامت گردشگران چینی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۷۴۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از تبدیل شدن قزوین به مقصد گردشگران چینی در آینده ای نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی گفت: پیرو اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص برنامه‌ریزی برای جذب و پذیرایی از گردشگران چینی، اقدامات لازم در این خصوص را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه با توجه به جمعیت قابل توجه چین و گردشگران آن برنامه ریزی برای دعوت و حضور چینی ها در ایران می‌تواند رونق گردشگری و ارزآوری خوبی را به کشور وارد کند،افزود: با هدف جذب و میزبانی از گردشگران چینی که به ایران سفر می کنند و قزوین را به عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب می کنند، یک نشست هماهنگی بین میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی نیز برگزار شد و تقسیم کار لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه امسال مصادف با سال نو چینی‌هاست، اظهارکرد: تدابیر و برنامه های لازم برای میزبانی از گردشگران چینی در این ایام اتخاذ و پیش بینی شده است.

خزائلی با بیان اینکه برنامه‌های تدارک دیده شده برای گردشگران چینی با توجه به مصادف شدن سال نو چینی با ایام فاطمیه و چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، با ملاحظات خاص مربوط به این ایام برگزار خواهد شد.

این مسئول در خصوص تعداد گردشگرانی چینی که سالانه به قزوین سفر می کنند نیز، بیان کرد: آمار مربوط به این گردشگران در دست جمع آوری است اما با اجرای برنامه‌های تدارک دیده شده بدون شک شاهد رشد قابل توجه گردشگران چینی در قزوین خواهیم بود.

از ابتدای امسال تاکنون حدود 12 هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی و طبیعی قزوین بازدید کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز