خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر شهری در پاسخ به ایلنا خبر داد:

تکذیب واریز نشدن مالیات ارزش‌افزوده به شهرداری‌های قزوین/ تغییر در مدیریت مالیاتی استان دلیل تاخیر در پرداخت دی ماه

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۷۴۰

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین برخی اخبار شنیده شده در خصوص واریز نشدن سهم ارزش افزوده دی ماه به حساب شهرداری‌های استان و یا هر گونه کاهش این مالیات و یا نبود آن را شایعه و این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، از برخی از شهرهای استان قزوین خبر رسید که مالیات ارزش افزوده دی ماه به حساب شهرداری‌های استان قزوین واریز نمی‌شود و در ماه آینده این واریزی صورت می‌گیرد.

برای صحت و سقم موضوع مذکور، امروز از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین پیگیر این خبر شدیم و صالحی این موضوع را تکذیب کرد.

مصطفی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طبق قانون، بیستم هر ماه مالیات ارزش افزوده باید به حساب شهرداری‌ها واریز ‌شود.

وی افزود: با توجه به تغییر مدیریت در اداره کل امور مالیاتی استان قزوین و انتخاب سرپرست جدید، احتمال دارد سه تا چهار روز پرداخت ارزش افزوده شهرداری‌ها از موعد مقرر یعنی بیستم به تاخیر بیفتد گرچه دستور داده شده تا بیستم آمارها جمع‌بندی شود و کمتر از یک هفته بعد از موعد مقرر، به حساب شهرداری‌ها پرداخت شود.

واریزی مالیات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها با توجه به میزان دریافتی

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: مالیات ارزش افزوده در  تمام ماه‌های امسال در موعد مقرر یعنی بیستم هر ماه و یا زودتر به حساب شهرداری‌های استان قزوین واریز شده است.

صالحی با شایعه دانستن برخی اخبار شنیده شده در خصوص واریز نشدن ارزش افزوده این ماه به حساب شهرداری‌ها، کاهش این مالیات و یا نبود مالیات ارزش افزوده تصریح کرد: کم و زیاد شدن میزان مالیات ارزش افزوده در اختیار ما نیست و به هر میزان که مالیات دریافت شود براساس دریافتی، بخشی از آن به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت حاکم بر شرایط اقتصادی در کشور افزود: تاخیر در پرداخت  یک ماه حقوق در دستگاه‌ها امری طبیعی بوده و شهرداری‌ها هم از این مهم مستثنا نیستند وشاید یک شهرداری که خیلی ضعیف باشد دو ماه تاخیر در پرداخت حقوق داشته باشد؛ گرچه تاخیر پرداخت حقوق در بیشتر شهرداری‌های استان قزوین صفر است.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که دلیل حقوق معوقه سه تا چهار ماهه یکی از شهرداری‌های استان قزوین به پرسنل و کارگران خدمات شهری و فضای سبز چه بوده است، توضیح داد: این موضوع مربوط به سال گذشته بوده و دلیل آن هم اختلافاتی بوده که بین شهرداری آن شهر با برخی پیمانکاران وجود داشته است گرچه پیمانکاران موظف هستند بدهی خود را به کارگران پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز