خبرگزاری کار ایران

مصفا به ایلنا خبرداد:

مرگ کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات تفتان/ مصدومیت یک زن بر اثر سقوط از ارتفاع

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۷۵

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از مرگ کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات تفتان خبرداد.

حسن مصفا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: شب گذشته همنوردان این کوهنورد به پایگاه کوهستان تفتان مراجعه کرده و خبر مفقود شدنش را به نیروهای امدادی اعلام کردند که بلافاصله تلاش ها برای یافتن این کوهنورد آغاز شد.
 
وی افزود: این کوهنوردان بدون هماهنگی با هلال احمر استان عازم ارتفاعات تفتان شده بودند.

مصفا ادامه داد: شرایط برف و کولاک، سرما و یخبندان شدید تفتان در شب گذشته اجازه ادامه عملیات جستجو و امداد و نجات را به نجاتگران هلال احمر نداد و آنها تنها توانستند اثری از این کوهنورد پیدا کنند.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادگران کوهستان تفتان از بامداد امروز عملیات جستجو و نجات را ادامه دادند و توانستند پیکر بی جان سیاوش دوست مرادی 54 ساله کوهنورد کرمانشاهی را پیدا کنند و آن را به پایین کوه انتقال دهند.

وی گفت: در حادثه دیگری در تفتان صبح امروز خانمی از ارتفاع 300 400 متری سقوط کرده و از ناحیه دست، پا و قفسه سینه دچار شکستگی شده که توسط عوامل امدادی به پناهگاه کوهستانی منتقل شده و با درخواست بالگرد امیدواریم بتوانیم این فرد مصدوم را به پایین کوه منتقل کنیم.
 
قله آتش فشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل های پاییز و زمستان پوشیده از برف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز