خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مطرح کرد:

انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌های قزوین در پرداخت تسهیلات به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۳۹

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: بانک‌های استان در ارائه تسهیلات به متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی رتبه آخر را دارد و در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی علیخانی در نشست‌کارگروه فرعی اشتغال استان (پرداخت تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی) اظهار کرد: قزوین نباید در پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی در رتبه آخر قرار بگیرد و این موضوع در شان و منزلت استان نیست.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری با این پرسش که چرا تسهیلات ۴ درصدی برای مددجویان تحت پوشش باید به این کندی پرداخت شود، افزود: به نظر می‌رسد در یک فرصت ۱۵ روزه برای بازبینی دوباره برخی از پرونده‌ها جهت ارائه تسهیلات مورد نیاز مددجویان، بتوانیم تا پایان سال رتبه قابل قبولی را در این زمینه کسب کنیم.

علیخانی با بیان اینکه مجموع اعتبار تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی به اندازه تسهیلات یک واحد صنعتی نیز نمی‌شود، تصریح کرد: مددجویان از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند و لازم است که بانک‌ها نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه داشته باشند.

وی در خصوص مشکل معرفی تضامین بانکی از سوی مددجویان به بانک‌ها، یادآور شد: از بانک‌های عامل استان می‌خواهیم تا با آسان و سهل گرفتن برخی قوانین در این زمینه، ضمن کاهش سخت گیری‌ها، در قبول ضمانت‌ها نرمش بیشتری از خود نشان دهند.

به گفته علیخانی، اگر حمایت‌های لازم برای این قشر از جامعه فراهم شود بدون شک آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در انتقاد از بانک‌های خصوصی، ابراز کرد: متاسفانه بانک‌های خصوصی همانند بانک‌های دولتی از منابع مالی مردم و جامعه استفاده می‌کنند، اما میزان مشارکت آنها در خدمات اجتماعی و تسهیلات بسیار پایین است که این روند قابل توجیه نیست.

در استان قزوین، یک هزار و ۸۵۲ طرح اشتغال از سوی بهزیستی و کمیته امداد جهت دریافت تسهیلات به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز