خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

رشد بیش از 7 درصدی احکام جایگزین حبس در 9 ماه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۲۷

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با اقدامات دستگاه قضایی استان، آمار صدور احکام جایگزین حبس در 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد بیش از 7 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، علی صالحی با بیان اینکه میزان مجازات‌های جایگزین حبس در این استان افزایش داشته است، تصریح کرد: صدور این قبیل احکام، در بسیاری موارد در روند کاهش یا عدم تکرار جرم نقشی مؤثر ایفا می‌کند.

وی افزود: رقم 9 هزار و نود و یک مورد استفاده از تأسیسات نوین قضایی در 9 ماهه اول سال ۹۷، در مدت مشابه سال ۹8 به بالغ بر 9 هزار  و هفتصد و نود و نه مورد رسیده است؛ که بیانگر رشد 7/2 درصدی در این شاخص است.

این مقام قضایی تأکید کرد: کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ها می‌تواند کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نیز افزایش دهد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن اعلام برنامه مستمر و هدفمند بازدید از زندان ها توسط قضات و مسئولین دادگستری این استان خاطرنشان کرد: سیاست کاری و اولویت دستگاه قضایی استان هرمزگان کاهش جمعیت کیفری است و این بازدید‌ها می‌تواند کاهش جمعیت کیفری زندان ها را تسریع بخشد و بدون شک استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به ویژه در جرایم غیرعمد در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقشی اساسی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز