خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و کاهش دما در اغلب نقاط کشور/ بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۰۷

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی در بیشتر نقاط کشور هوا برفی است و هموطنان با کاهش دما مواجه خواهند بود.

به گزارش ایلنا، اصغری با اعلام این مطلب افزود: بعد از مدت‌ها بارش برف را در تهران تجربه کردیم. در بسیاری از مناطق مثل کرج، قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، همدان، استان مرکزی و حتی بخش‌هایی از استان قم، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، ایلام، استان فارس و داران اصفهان هم اکنون هوا برفی است.

وی گفت: این شرایط را با شدت و ضعف در بسیاری از نقاط کشور خواهیم داشت. هموطنان ما در جنوب فارس، بوشهر، کرمان و با تاخیر در هرمزگان و سیستان و بلوچستان باید منتظر بارش‌های سیل آسا باشند و از حضور در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند، زیرا احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های جنوبی کشور مواج خواهد بود و ارتفاع موج‌ها به ۳ متر هم می‌رسد.

وی گفت: از امشب در غرب و شمال غرب کشور، هوا صاف می‌شود، اما با کاهش دما و سرما مواجه خواهیم بود.

اصغری افزود: هموطنان در استان یزد، سمنان و سواحل دریای خزر هم با بارش مواجه خواهند شد. در خراسان شمالی و رضوی بویژه در مشهد مقدس و خراسان جنوبی برف و باران را پیش رو داریم.

کارشناس هواشناسی گفت:اوایل هفته آینده در کل کشور حداقل از یک ایستگاه بارش گزارش شده است و شدت بارندگی‌ها در بخش‌های جنوبی کشور است، بنابراین فعلا با تداوم آلودگی هوا سر و کار نخواهیم داشت.

وی افزود: امشب پایتخت نشینان شب سردی را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز