خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد:

نمک پاشی در گردنه های قزوین/ استفاده از 250 دستگاه ماشین‌آلات راهداری جهت برفروبی جاده ها

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۵۴۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از انجام عملیات برفروبی و نمک‌پاشی در سطح راه‌های ارتباطی و گردنه‌های استان قزوین با استفاده از ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۳۰۰ راهدار خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق‌لطفی گفت: در حال حاضر علاوه بر گردنه‌های قسطین لار و بهرام‌آباد در منطقه الموت، کوهین و آوج بیشتر راه‌های ارتباطی استان با بارش برف روبرو هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، بیشترین میزان بارش برف را مربوط به شهرستان آوج دانست و افزود: بارش برف در آزادراه قزوین -زنجان و تقاطع رحیم آباد -دانسفهان در شهرستان‌های تاکستان و بوئین‌زهرا همچنان ادامه دارد.

حق‌لطفی یادآور شد: تمام تیم‌های عملیاتی این اداره کل با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۳۰۰ راهدار از روز گذشته به حالت آماده باش ۱۰۰ درصدی درآمده‌اند و هم اکنون نیز برای تسهیل در امر تردد خودروها، نمک پاشی سطح راه‌های اصلی و فرعی استان همچنان ادامه داد.

وی اضافه کرد: به رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های اصلی و فرعی این استان را دارند توصیه می‌شود ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و توشه راه، قبل از حرکت نسبت به ایمن بودن خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در طول مسیر نیز به توصیه راهداران مستقر در سطح راه‌ها عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: قزوین با داشتن ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و ۲۳۰ کیلومتر طول روشنایی راه ها، یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز