خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خبرداد:

ساحل بندرعباس حرا کاری شد/ نهضت نهالکاری مشارکتی تا اسفندماه ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۳۱۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه این استان حائز رتبه نخست نهال کاری با مشارکت مردم در کشور است، گفت: طرح نهالکاری مشارکتی ازآذرماه شروع شده و این نهضت تا اسفندماه ومقارن با هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: امروز چهارشنبه 18 دی ماه 5هکتار از اراضی ساحلی بندرعباس واقع در بوستان ولایت با مشارکت فضای سبز، گروه های مردم نهاد، انجمن های منابع طبیعی و ... حرا کاری شد .

امید ذاکری گفت: تاکنون بالغ بر 100هکتار از اراضی استان هرمزگان دراین طرح نهال کاری شده است.

ذاکری با تاکید بر اینکه رویکرد مشارکتی و استفاده از مردم بهترین راه مقابله با گسترش وسعت بیابان ها است، بیان کرد: اجرای موفق طرح های مشارکت مردمی در امر احیا بیابان و آموزش بیابان نشینان پیرامون حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و احیا بیابان ها با تاکید بر دانش بومی راهکارهای بسیار موثر و تعیین کننده حفاظت و احیا منابع طبیعی را به ارمغان آورده است.

وی هدف از اجرای طرح های بیابان زدایی را جلوگیری از هجوم ماسه های روان و تثبیت آنها ، حفظ بستر و استمرار حیات روستایی ها ، جلوگیری از مهاجرت آنان و کاهش بیماریهای ناشی از ریزگرد و گرد و غبار عنوان کرد.

 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز