خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری پلیس آذربایجان شرقی مطرح شد؛

۲۵ درصد مبتلایان به مواد مخدر مربوط به جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۳۰۰

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۲درصدی کشفیات موادمخدر در استان خبر داد و گفت: در سال‌جاری ۲.۳ تن مواد مخدر در این خطه کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ قاسم دهقانی در نشست خبری خود با اصخاب رسانه  به افزایش مواد مخدر صنعتی اشاره کرد وگفت: در این راستا در سال جاری ۷۲ درصد شیشه، ۴۳ درصد هروئین و ۴۲ درصد انواع مواد مخدر نوظهور مانند گل و کمیکال افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا حدود ۱۴۶ نفر توزیع‌کننده و قاچاقچی اصلی در قالب ۱۶ باند در استان دستگیر شده‌اند.

سرهنگ دهقان مقابله و دستگیری با خرده‌فروشان به عنوان عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر را از جمله اهداف و وظایف نیروی انتظامی برشمرد و گفت: اولویت پلیس دستگیری خرده فروشان است که ۴۱۴۳ نفر در معابر، پارک‌ها و محلات دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

سرهنگ دهقانی با تاکید بر مراقبت بیشتر کودکان توسط والدین گفت: والدین برای کودکان خود بیشتر وقت بگذارند چرا که کودکان ما بیشتر نیازمند محبت و شنیدن حرف‌هایشان هستند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه امروزه مواد مخدر شکل خاصی ندارد و اکثر مواد مخدر نوظهور در قالب اسپری و شکل‌های دیگر است، به والدین توصیه کرد  نظارت بر رفتار و عملکرد کودکان داشته و به آنها آموزش دهند به هیچ وجه از غریبه‌ها چیزی دریافت نکنند.

وی استان آذربایجان شرقی را یکی از استان‌های پاک در زمینه مواد مخدر با رتبه ۲۸ دانست و گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در آذربایجان شرقی ۱/۲ درصد است که میانگین کشوری ۵/۴ درصد است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه بیکاری و فقر عامل اصلی و برجسته در اعتیاد به موادمخدر نیست،خاطر نشان کرد: حدود ۶۰ درصد افراد دستگیر شده متاهل و دارای کار هستند و ۲۵ درصد آلودگی‌ها در جامعه کارگری است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است .

وی با بیان اینکه اعتیاد جنیست نمی شناسد، افزود: میزان آلودگی در حوزه دانش‌آموزی نیم درصد است که نسبت به میانگین کشوری (چهار و نیم درصد) بسیار پایین است با این حال بالای ۹۹ درصد دستگیر شدگان معتادان مردان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز