خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر:

روستای کرملو مشگین شهر به عنوان پایلوت گردشگری انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۲۱۷

رئیس میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر گفت: انتخاب روستای کرملو به عنوان پایلوت گردشگری روستایی برای پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و جلوگیری از حاشیه‌نشینی عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا، ایمانعلی ایمانی در بازدید میدانی از این روستا گفت: این مهم در راستای طرح پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و جلوگیری از حاشیه‌نشینی که از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شده، عملیاتی شده است.
 
ایمانی با بیان اینکه این انتخاب می‌تواند منجر به رونق صنایع دستی و گردشگری متناسب با فرهنگ بومی و مسایل مربوط به آب و خاک شود، افزود: همچنین این مهم می‌تواند منجر به رفع مشکلات اقتصادی روستا شده و از مهاجرت روستاییان به شهرها ممانعت کند.
 
وی با اشاره به بررسی ظرفیت‌های این روستا گفت: ظرفیت کم‌نظیری در حوزه صنایع دستی، اقامتگاه بوم گردی و گردشگری طبیعی  مشاهده شده که در برنامه‌های توسعه روستا مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه به توانمندسازی جامعه روستایی و لزوم اشتغالزایی و درآمدزایی افزود: طرح تبدیل بخشی از خانه‌های روستای کرملو به اقامتگاه بوم‌گردی در دستور کار قرار دارد و این روستا به عنوان پایلوت گردشگری روستایی ایفای نقش خواهد کرد.
 
ایمانی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد در راستای گسترش فرصت‌های شغلی و رونق معیشت در جامعه روستایی کارگاه آموزشی صنایع دستی و جشنواره معرفی ظرفیت‌های روستا برگزار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز