خبرگزاری کار ایران

عسکری خبر داد:

افزایش 3 درصدی ترانزیت خودرو در بندر لنگه/ ترابری 22 هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۹۰۰

مدیر بندرلنگه از ترانزیت بیش از 108 هزار دستگاه خودرو از طریق این بندر با رشد 3 درصدی طی دوره زمانی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، قاسم عسکری نسب اظهار کرد: از ماه فروردین تا آغاز دی ماه جاری، 5 میلیون و 493 هزار و 625 تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، یک میلیون و 501 هزار و 182 تن با رشد 4 درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی است و ۳ میلیون و 992 هزار و 443 تن نیز فرآورده های نفتی جابجا شد.

وی با اشاره به صادرات 624 هزار و 982 تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه 219 هزار و 636 تن است.

افزایش 3 درصدی ترانزیت خودرو

مدیر بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی به 224 هزار و 784 تن رسید که نشانگر رشد 3 درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته است.

وی از جابجایی 108 هزار و 566 دستگاه خودروی ترانزیتی طی 9 ماه سال جاری خبر داد و میزان رشد این بخش از فعالیت های بندری 3 درصد اعلام کرد.

کران بری فرآورده های نفتی 13 درصد افزایش یافت

عسکری نسب در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را دو میلیون و 150 هزار و 696 تن دانست و تصریح کرد: در این مدت، یک میلیون و 841 هزار و 740 تن، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که رشد ۱۳درصدی داشته است.

رشد تردد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان

مدیر بندرلنگه تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را 10 هزار و 171 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 827 فروند شناور با ظرفیت بارگیری بالای هزار تن و 19 هزار و 562 فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۱ درصدی است.

وی با اشاره به رشد 13 درصدی ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از 409 هزار و 864 هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس ترابری شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از 37 هزار و 43 نفر مسافر، توانست رشد 60 درصدی را به ثبت برساند.

افزایش 21 درصدی ترابری مسافران در مسیرهای های بین المللی

عسکری نسب خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ثبت ترابری 22 هزار و 689 نفر توانست رشد 15 درصدی را ثبت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز