خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشمر مطرح کرد:

ضرورت تدوین نقشه جامع علمی برای کاشمر

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۸۹۷

فرماندار کاشمر گفت: در راستای تشکیل شبکه دانشگاهیان شهرستان باید نقشه جامع علمی برای شهرستان با تعریف یک افق روشن و در جهت هم افزایی بیشتر تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مسلم ساقی در اولین جلسه شبکه دانشگاهیان شهرستان که با حضور فرماندار ، روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و جمعی از مدیران برگزار شد، اظهارداشت: منفک بودن حوزه اجرا و دانشگاه در حوزه عملی و تئوری از دغدغه های مجموعه مدیریت شهرستان است.

فرماندار شهرستان کاشمر بابیان اینکه شبکه دانشگاهیان با هدف ارتباط و تعامل دانشگاه ها با یکدیگر ارتباط حوزه اجرا و علم در راستای هم افزایی بیشتر شکل خواهد گرفت افزود رسالت حوزه اهل علم حل مشکلات جامعه است و رسالت جامعه  نخبگان دانشگاهی حل مشکلات جامعه بصورت تئوری و یاعملی می باشد .

ساقی ادامه داد: قطعا استفاده از نظرات جامعه دانشگاهی تکریم اهل علم و دانش خواهد بود.

فرماندار شهرستان کاشمر با بیان اینکه جدایی بین دانشگاه و حوزه اجرا را به عنوان یک واقعیت تلخ بپذیریم افزود: باید در یک ادراک متقابل شکاف بین حوزه اجرا و دانشگاه را قبول کنیم و حتی المقدور سعی شود این ارتباط حتی در گام اول بصورت شکلی برقرار شود.

وی افزود: دراین مدت با همکاری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تجربه موفق برگزاری دو همایش ملی پنبه و زن و توسعه گردشگری  روستایی برگزارشده است .

وی گفت: در راستای تشکیل شبکه دانشگاهیان شهرستان باید نقشه جامع علمی برای شهرستان با تعریف یک افق روشن و در جهت هم افزایی بیشتر تهیه و تدوین شود. 

ساقی با بیان اینکه باید درراستای مسائل مرتبط با حوزه شهرستان نیاز سنجی صورت پذیرد ابراز داشت چه اندازه تاکنون اقدامات پژوهشی درراستای مسائل بومی و منطقه ای انجام شده و چه اندازه دستگاه های اجرایی به عنوان بهره بردار از این پژوهش ها استفاده کردند.

فرماندار شهرستان کاشمر با تاکید بر اینکه یک شکاف عمیق بین حوزه دانشگاه و اجرا وجود دارد گفت: به عنوان دو هدف مشترک و اساسی در خصوص ارتباط دانشگاه باصنعت و با جامعه و علوم انسانی می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

ساقی تصریح کرد: گردشگری، حوزه فناوری آب ومحیط زیست از حوزه هایی است که تاکنون مورد غفلت واقع شده و باید از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای برون رفت از مشکلات این حوزه استفاده بیشتر شود.

فرماندار بیان داشت: در شبکه دانشگاهیان مقرر است تا براساس اولویت های تعیین شده درخصوص مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه شهرستان از ظرفیت جامعه دانشگاهی براساس ماموریت‌های هر دانشگاه بهره گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شبکه دانشگاهیان در مرحله اول در قالب یک سازمان مردم نهاد ثبت شود و سپس طبق اساس نامه و اهداف مشخص فعالیت کند.

وی‌گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر باید با استفاده از نظرات سایر اعضا نسبت به تهیه اساسنامه اقدام کند و پیش‌نویس آن برای اعضا ارسال تا در جلسه آینده این اساسنامه به شور و مشورت گذاشته شود و با نظر اکثر اعضا تصویب شود .

شهرستان کاشمر دارای 5 مرکز آموزش عالی و دانشگاهی با بیش از 4 هزار دانشجو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز