خبرگزاری کار ایران

جعفر وحدت خبرداد:

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 92 هزار هکتار از مزارع استان

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۵۶۹

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی 98- 97 ، در بیش از 92 هزار هکتار از مزارع غلات استان ، مبارزه شیمیایی بر علیه آفت سن انجام گرفته است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، جعفر وحدت  افزود: باتوجه به  شرایط اقلمی و کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، احتمال افزایش جمعیت آفات نسبت به سال گذشته بیشتر است و پیش بینی می‌شود در صورت تدوام شرایط اقلیمی فعلی، در بیش از 150 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با افت سن غلات صورت گیرد.
 
وحدت تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زارعین انجام شده است و در حال برگزاری است و همچنین مقرر شده 3 کارگاه آموزشی منطقه‌ای در شمال ، مرکز و جنوب استان برگزار شود.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه به موقع با عوامل خسارت زای گندم اعم از علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و رعایت مسائل مربوط به تغذیه سبب ارتقای کیفیت گندم می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع این آفت افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان ، کاهش سمپاشی های بی رویه با رویکرد حفاظت از محیط زیست ، استفاده از سموم کم خطر به جای سموم پر خطر ، رعایت اصول مبارزه شیمیایی با استفاده از سمپاش های مناسب ، کالبیراسیون سم‌پاش‌ها و اطلاع رسانی و پیش آگاهی مناسب از اهم برنامه های مدیریت حفظ نباتات در سال زراعی جاری است.

وحدت خاطر نشان کرد: در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم ها ، حمایت از تولید داخلی و رونق تولید محصولات استراتزیک از جمله گندم وظیفه همگانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز