خبرگزاری کار ایران

مدیر حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری:

شیرینی باقلوای قزوین باید در جشنواره شیرینی های سنتی برند شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۴۷

مدیر حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: جشنواره‌های شیرینی‌های سنتی که در استان قزوین اجرا می شود باید روی برندسازی شیرینی باقلوا و فروش آن توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مرتضی علیخانی در نشست خوشه‌های شیرینی سنتی قزوین گفت: کیک‌پزی در همه استان‌های کشور وجود دارد،اما ویژگی خاص این استان، تولید شیرینی باقلوا است که باید در جشنواره‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری به نقش اشتغال زنان روستایی در تولید شیرینی سنتی اشاره کرد و افزود برای حمایت از مشاغل روستایی می‌توان از زنان فعال در این عرصه دعوت کرد تا هرکدام فراخور فرهنگ هر ناحیه از ظرفیت‌های بازار و فروش شیرینی استفاده کنند.

شهریار کشاورز جانشین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته شیرینی سنتی قزوین مغفول مانده و درحال از بین رفتن است.

کشاورز اظهار کرد: مطالعات امکان سنجی نشان داده که شیرینی سنتی قزوین بعد از کشمش تاکستان با کمترین هزینه می‌تواند ارزش افزوده فراوانی برای استان به همراه داشته باشد.

ناصر شفیع آبادی معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در این جلسه بیان کرد: شیرینی سنتی به خصوص باقلوا از نظر اشتغال زایی در رتبه پنجم قرار دارد و این امکان مهیا است که از این فرصت برای افزایش اشتغالزایی استفاده شود.

جشنواره شیرینی سنتی و باقلوا قزوین ۱۵ تا ۱۹ بهمن ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار می‌شود.

استان قزوین ۱۶۵ واحد قنادی دارد که از این میان ۳۰ واحد شیرینی های سنتی قزوین را تولید می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز