خبرگزاری کار ایران

ملکی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

سد انحرافی زیاران؛ نخستین مجموعه مدنظر برای گردشگری آبی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۱۷۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد ذخیره آبی و انحرافی روستای زیاران شهرستان آبیک نخستین مجموعه مدنظر این شرکت برای گردشگری آبی است.

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با توجه به دستور وزیر نیرو و استفاده از منابع آبی، رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت و تاسیسات منابع آبی باید در دستور کار قرار گیرد، تفاهم‌نامه‌ای در همین زمینه بین وزارت نیرو و وزارت گردشگری، منعقد شده است.

وی افزود: در وزارت نیرو با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها جلساتی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: فضاها و تاسیسات آبی در اختیار افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آبی دارند، گذاشته می‌شود و تفاهم‌نامه‌های مشترک منعقد می‌شود.

ملکی اضافه کرد: با تحقق گردشگری آبی علاوه بر اینکه از فضاها و منابع آبی به نحو احسن استفاده می‌شود، تولید و اشتغال را هم به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن تاسیسات و فضاها و منابع آبی به سرمایه‌گذار با لحاظ کردن و رعایت موازین بهداشتی، مسائل ایمنی و جلوگیری از پساب‌های زیست محیطی صورت می‌‎گیرد.

این مسئول نخستین مجموعه مد نظر شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین برای گردشگری آبی را سد ذخیره آبی روستای زیاران شهرستان آبیک ذکر کرد و گفت: با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان قزوین در این زمینه در حال آماده کردن تفاهم‌نامه هستیم و بعد از فراخوان کردن، به هر سرمایه‌گذاری که آمادگی دارد واگذاری بخشی از سد ذخیره زیاران برای گردشگری آبی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز