خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در نشست ستاد مدیریت بحران مطرح کرد؛

از ۴۳ حادثه شناخته شده وقوع ۳۳ نوع آن در قزوین امکان‌پذیر است/محدودیت بودجه قزوین با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۸۶۹

استاندار قزوین گفت: بودجه و امکانات قزوین متناسب با ظرفیت‌های فراوانی که این استان در حوزه های مختلف دارد نیست و با محدودیت رو به رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست ستاد مدیریت بحران که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: قزوین با وجود ظرفیت‌های ارزشمند و صنایع متعدد و با توجه به اینکه نسبت به سایر استان‌های دیگر دیرتر به استان تبدیل شد با محرومیت های زیادی مواجه است.

استاندار قزوین با اشاره به محدودیت‌های بودجه قزوین با وجود ظرفیت‌های فراوان این استان در حوزه‌های مختلف، افزود: بخشی از این مسئله به علت ناهمگرایی سیاسی در داخل این استان و بخشی نیز بی توجهی به زیرساخت و شاخص‌های آن بوده است.

جمالی پور با بیان اینکه سهم قزوین پس از استان شدن از اعتبارات در حوزه زیرساخت‌ها مناسب نبوده و در گذر زمان از فرصت‌های تاریخی برای بهبود این وضعیت به خوبی بهره گرفته نشده،  اضافه کرد: گرچه سال‌های ۸۰ تا ۸۴ دوران طلایی اقصاد کشور بود اما بعد از آن سهم خوبی به استان داده نشد.

وی ادامه داد: امروز بودجه قزوین با وجود تلاش های زیادی که شده بودجه ای نیست که بتواند استان را حرکت دهد و ظرفیت‌های استان را بالفعل کند.

مقام عالی دولت در استان عنوان کرد: از ۴۳ نوع حادثه و بحران شناخته شده وقوع ۳۳ نوع آن در قزوین امکان پذیر است که همه آنها بر اعتبارات استان اثر می گذارد در حالی که بودجه قزوین حتی امکان نگه داشت منابع آن را هم ندارد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در سطح برخی مناطق استان مانند محمدیه و مهرگان ساختمان های بلندمتربه احداث شده اند اما محروم از نردبان های بلندمرتبه هستند که درخواست می شود سازمان مدیریت بحران کشور در این خصوص اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهد.

جمالی پور با اشاره به مساله فرونشست زمین در استان و برداشت‌های بی رویه از مخازن زیر زمینی، گفت: از هشت هزار و ۴۰۰ حلقه چاه آبی که در استان برداشت می شود ۲۶۰۰ حلقه آن غیر قانونی است و امکان تصمیم‌گیری برای تعطیلی همه آنها هم وجود هم ندارد چون تعطیلی هرکدام به بیکاران کشور اضافه می کند.

وی اعلام کرد: در حوزه بارش‌ها نیز به طور میانگین ۳۱۰ میلی متر باران در استان قزوین می بارد که امیدواریم امسال هم شاهد این نعمت ارزشمند الهی باشیم.

مقام عالی دولت دراستان ابراز کرد: امیدواریم روزی برسد که بودجه کشور بر اساس برنامه عملیاتی شده و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی آن باشیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز