خبرگزاری کار ایران

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد:

رتبه ۲۲ گیلان در شاخص تورم آذر ماه کل کشور/رشد ۳٫۳ درصدی تورم گیلان در آذرماه

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۳۸۵

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب درکشور و استان آذر‌ماه 1398 کشور و گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان این خبر که نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در آذر‌ماه به ترتیب ۴۰ و ۳۸/۶ درصد است، اظهار داشت: استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، در رتبه بیست و دوم نرخ تورم کشور قرار گرفته است.

طیفوری خاطرنشان کرد: استان قم با نرخ ۳۵/۲ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان ایلام با نرخ تورم  ۴۸/۶ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است. همچنین ۴ استان مجاور استان گیلان، یعنی استان‌های قزوین، مازندران، زنجان و اردبیل به‌ترتیب دارای رتبه‌های چهاردهم، شانزدهم، هجدهم و نوزدهم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه پانزدهم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

وی اضافه کرد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۵۵/۷ درصد و گیلان برابر ۵۴/۹ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۳۳/۴ و ۳۲/۶ درصد بوده است.

طیفوری همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه آذر‌ماه سال جاری را در کشور و استان به ­ترتیب برابر ۲۷/۸ و ۲۷ درصد اعلام نمود.

وی همچنین اظهار داشت که بررسی تغییرات شاخص قیمت آذر‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور  برابر ۳/۲درصد و در استان برابر ۳/۳ درصد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز