خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

انتقال شهرک مشاغل دیزل آباد نیازمند عزم جدی اصناف است

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۲۹۹

استاندار کرمانشاه گفت: انتقال شهرک مشاغل دیزل آباد نیازمند عزم جدی اصناف است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح شنبه ۱۴ دی ماه در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، اظهار داشت: سال‌هاست موضوع انتقال شهرک مشاغل دیزل آباد کرمانشاه در دستور کار قرار داشته ولی به دلایل مختلف تاکنون این طرح اجرایی نشده است.

وی افزود: با انتقال اصناف فعال در شهرک مشاغل دیزل آباد، یک منطقه وسیع در دل شهر، آزاد می‌شود و ساماندهی مناسب این منطقه می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در اقتصاد کرمانشاه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه تاکنون برنامه مدونی برای انتقال شهرک مشاغل از سوی صنف‌های فعال در این شهرک به مدیریت ارشد استان ارائه نشده و عدم وجود یک عزم جدی، بزرگترین مانع برای این جابجایی است.

وی افزود: در اولین گام باید اصناف مربوطه با جابجایی واحدها در یک مدت زمان معین شش ماهه تا یک ساله به شکل رسمی اعلام موافقت کنند. در ادامه مدیریت ارشد استان برای دریافت مجوزهای لازم برای ایجاد شهرک جدید مشاغل از طریق وزارت صنعت و معدن و هیئت دولت اقدام خواهد کرد.

این مقام عالی استان عنوان کرد: ناحیه شرقی شهر کرمانشاه در مجاورت دهکده لجستیک، راه آهن و بزرگراه قرار دارد دارای توجیه بسیار مناسبی برای ایجاد شهرک جدید مشاغل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش فرش را یک ظرفیت برای توسعه استان دانست و گفت: فرش از ارزش افزوده و ظرفیت اشتغال زایی بسیار مناسبی برخوردار است.

استاندار ادامه داد: مهم ترین مانع برای رونق گرفتن این صنعت عدم شکل گیری یک بازار مناسب برای فروش محصولات است که در گام اول این مشکل باید مرتفع شود.

 وی تاکید کرد: مدیریت ارشد استان با در پیش گرفتن سیاست های حمایتی و ارائه مشوق هایی مانند تسهیلات ارزان قیمت از توسعه صنعت فرش کرمانشاه حمایت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز