خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پست استان مطرح کرد:

خراسان رضوی رتبه دوم فروشگاه‌های اینترنتی کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۲۶۲

مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بعد از تهران بالاترین میزان فروشگاه‌های اینترنتی را در کشور دارد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سید احمد موسوی در سفر به بردسکن با بیان اینکه در استان خراسان رضوی 250 فروشگاه اینترنتی برای صادرات مرسولات خود با پست استان قرارداد بسته اند، گفت: خراسان رضوی بعد از تهران بالاترین میزان فروشگاه‌های اینترنتی را در کشور دارد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی فروشگاههای اینترنتی در حوزه پستی کشور حجم پست های وارده به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بیش از 2 برابر شده و در بین شهرهای خراسان رضوی نیز خلیل آباد توانسته در حوزه تجارت الکترونیک پیشرو باشد. 

مدیرکل پست خراسان رضوی با بیان اینکه میانگین روزانه بین 40 تا 50 هزار مرسوله در استان جابجا می‌کنیم، گفت: این میزان مرسوله توسط 600 نفر از پرسنل پست استان انجام می‌شود و توسط 260 موزع کار توزیع آن در سطح شهرهای استان صورت می گیرد.

موسوی بیان کرد: هر ماه یک میلیون و 250 هزار مرسوله وارد استان می شود که 60 درصد آن وارده از استان های دیگر است، همچنین در خراسان رضوی 350 دفتر پیشخوان دولت وجود دارد که 250 دفتر نمایندگی قبول، توزیع و جمع آوری پست را در استان برعهده دارند.

وی ادامه داد: تعداد 90 خط پستی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد یک خط، هوایی، یک خط، ریلی و بقیه زمینی است.

وی این مطلب را هم مدعی شد که از ابتدای کار شرکت ملی پست و پست خراسان رضوی بعد از انقلاب تا آبان ماه امسال هزینه های پست از درآمد آن بیشتر به طوری که زیان ده  بوده است که از آبان ماه امسال از زیان خارج و به نقطه برابری رسیده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی عنوان کرد:خراسان رضوی بیش از  سه میلیون و 700 هزار مکان و کد پستی دارد که دو میلیون و 870 هزار مورد آن در شهرها و بقیه در روستاهای این استان قرار دارند.

وی اجرای طرح پلاک کوبی درب منازل را در شهرهای استان مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه این طرح در برخی از شهرهای استان با مشارکت شهرداری و شورای شهر درحال انجام است که امید است در بردسکن نیز این مهم اجرایی شود.

موسوی به پیاده کردن طرح جی نف در 4 شهر مشهد ،سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه خبرداد و گفت:  متاسفانه امسال هیچ اعتباری برای این مهم به استان اختصاص پیدا نکرد و در صورت تامین اعتبار در سال آینده  این طرح  را در این شهرستان ها اجرایی خواهیم کرد.

وی  در رابطه با صدور کارت های ملی هوشمند در استان گفت: برای بیش از 90 درصد افراد واجد شرایط در استان کارت ملی هوشمند ثبت نام  شده است که به خاطر برخی مشکلات صدور آن با تاخیر صورت می گیرد که از حیطه وظایف شرکت ملی پست خارج است.

وی در پایان از مردم خواست همچون گذشته اعتماد خود را به پست داشته باشند و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بردسکن در حوزه معادن و کشاورزی و گیاهان دارویی می طلبد این شهرستان در حوزه تجارت الکترونیک بیشتر فعالیت کند.

در این دیدار مجتبی شاکری فرماندار بردسکن گفت: به حمدالله شرکت ملی پست نسبت به گذشته درحوزه فناوری و اعتماد عمومی در ارائه خدمات موفق عمل کرده است و در شهرستان بردسکن اداره پست یک مجموعه پویا و فعال در ارائه خدمت رسانی به مردم است.

وی براجرای طرح پلاک کوبی درب منازل دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: از شهرداری و شورای شهر خواسته می شود این مهم را در بردسکن اجرایی کنند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه بسیار خوب بردسکن در حوزه تولید محصولات باغی و زراعی و گیاهان دارویی و معادن بر فعال کردن حوزه تجارت الکترونیک از طریق پست تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز