خبرگزاری کار ایران

یوزباشی خبر داد:

محکومیت پرداخت جریمه دو میلیاردی یک شرکت وارداتی

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۲۰۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‎شرقی گفت: یک شرکت وارداتی در تبریز به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در قبال بانک به ۱۹ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احد یوزباشی با اعلام این خبر گفت: این شرکت وارداتی تقاضای ۲ فقره حواله ارزی در مجموع به مبلغ ۲۹۴ هزار و ۸۷۵ یورو داده به بانک تجارت داده و برابر تعهد نامه ورود و ترخیص و ارائه برگ ترخیص‌ کالاهای خریداری شده از خارج کشور متعهد می شود تا در زمان تعیین شده این واردات و ترخیص را انجام دهد در غیر این صورت مجبور به پرداخت مبلغ مابه التفاوت ارز دریافتی خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: برابر شکایت مدیریت بانک تجارت دایر بر عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی در این اداره کل تشکیل پرونده شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

یوزباشی افزود: با توجه به اینکه متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالاهای مطرح شده قرارداد نشده است و به دلیل عدم ارائه مدارک محکمه پسند و دفاعیات غیر موجه و پذیرش پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز مربوطه معادل ۲۸ هزار ریال به ازای هر دلار، وفق مفاد تصویب نامه ملزم شد نسبت به تأمین و پرداخت آن اقدام کند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که دفاعیات متهم غیر موجه تشخیص داده شد تخلف وی محرز و مسلم بوده و طبق مفاد تصویب نامه هیأت وزیران مشمول پرداخت مابه التفاوت نرخ بیش از ۹ میلیارد ریال به بانک و همچنین طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت مبلغ نزدیک ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی به مدت ۶ ماه محکوم شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز