خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

زمینه لازم جهت استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین در امور خیرخواهانه فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۸۱

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر نقش محوری سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف امور حمایتی دولت، گفت: باید شرایط و زمینه لازم جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت های مردمی و خیرین در امور خیرخواهانه فراهم شود.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده، در نشست کاری با مدیرکل بهزیستی استان گیلان که در دفتر کار فرماندار رشت برگزار شد با اشاره به گستره وسیع فعالیت‌های سازمان بهزیستی، افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی از سه منظر کارکرد اجتماعی، فرهنگی و آموزشی قابل تامل بوده که همه این موارد از  محورهای بسیار مهم  فعالیت در عرصه ی خدمات عمومی  محسوب می شوند.

وی اقدامات اداره کل بهزیستی در راستای حمایت از توانخواهان در زمینه اشتغالزایی را بسیار حائز اهمیت دانست  و تصریح کرد: بحث اشتغال از جمله مشکلات اساسی نظام و از اولویت‌های دولت است و در شرایط حاضر اولویت نخست برنامه های دولت، رفع معضل بیکاری در جامعه است.

فرماندار شهرستان با اشاره به تشکیل کارگروه اشتغال شهرستان در جهت پی گیری مشکلات این حوزه، گفت: کارگروه اشتغال شهرستان با هدف رفع مشکلات اشتغال شهرستان و برداشتن موانع پیشروی سازمان‌های حمایتی و امدادی چون بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید در حوزه اشتغال برگزار می شود و لازم است سازمان‌های مذکور گزارشی از وضعیت منابع داخلی و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در این کارگروه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تامین مسکن افراد جامعه یکی دیگر از دغدغه های اصلی دولت محسوب می شود، خاطرنشان کرد: از وظایف و خدمات عمومی نظام و دولت به عموم مردم و شهروندان، تهیه مسکن برای کلیه اقشار جامعه است  و در این راستا تامین مسکن برای جامعه ی هدف بهزیستی که عموماً از قشر محروم و نیازمند هستند، در اولویت قرار دارد.

 مومنی زاده  با تاکید بر لزوم تعامل مابین فرمانداری و سایر دستگاه ها در جهت بهبود خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: با توجه به گستره، حساسیت، تقدس و ارزشمندی وظایف سازمان بهزیستی، فرمانداری رشت آمادگی حمایت و پشتیبانی از برنامه های در دست اجرای بهزیستی در تمام زمینه ها را دارد.

 مومنی زاده  سازمان بهزیستی را از جمله سازمان هایی که در خط مقدم ارائه امور حمایتی دولت برشمرد  و تاکید کرد:  انتظار داریم پیگیری های مستمری که در راستای تحقق موضوعات محوری از سوی اداره بهزیستی  شهرستان وجود داشته است همچنان با قوت بیشتری تداوم یابد .

فرماندار شهرستان رشت  استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین را یکی از مباحث بسیار مهم در جهت پویایی بیشتر خدمات بهزیستی عنوان کرد و  افزود: در این راستا با تشکیل مجمع خیرین شهرستان و سازماندهی ظرفیت‌های مردمی در این حوزه می‌تواند گامی ارزنده در جهت بهبود و ارتقای وضعیت خدمات‌رسانی  به جامعه هدف بهزیستی و توانخواهان برداشته شود.

 مومنی زاده اجرای طرح شکرانه سلامت از سوی سازمان بهزیستی را یکی از اقدامات خوب این سازمان در راستای بهره گیری از ظرفیت مردم برشمرد و  اظهار داشت: البته موفقیت این طرح نیازمند بهبود وضعیت  آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص آن  به افراد و اقشار جامعه است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: این مقوله به عنوان یک مسئله و دغدغه اجتماعی به ویژه در سطح شهر رشت مطرح است که نیاز است موسسات و سازمان های مردم نهادی که با اهداف خیرخواهانه و  اجتماعی در این حوزه فعالیت می کنند، حمایت لازم صورت پذیرد.  

گفتنی است در ابتدای این نشست ییلاق بیگی رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت، گزارش از اقدامات و مشکلات اداره بهزیستی در سطح شهرستان را ارائه کرد و در ادامه طرفین ضمن بررسی مشکلات پیش روی سازمان بهزیستی،  بر لزوم همکاری و هم افزایی همه ادارات و بانک ها در جهت رفع این مشکلات تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز