خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

پیشرفت ۷۵ درصدی مرمت خانه تاریخی معبودی تبریز

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت ۷۵ درصدی مرمت خانه تاریخی معبودی تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی آبدار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان، صیانت و حفاظت میراث تاریخی و فرهنگی است، در همین راستا با فراهم‌سازی شرایطی مناسب جهت حفظ، مرمت و احیای آثار تاریخی و همچنین معرفی جامع آن‌ها سعی در تکمیل رسالت خود در این مسیر دارد.

آبدار با اشاره به کثرت خانه‌های تاریخی در تبریز، این ظرفیت را یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی تبریز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوران قاجار تبریز شهری ولیعهد نشین بود، به همین سبب بناها و خانه‌هایی زیبا با معماری شاخص دوران قاجار در بافت تاریخی و مرکزی شهر به‌وفور دیده می‌شود.

وی بابیان اینکه مرمت “خانه معبودی تبریز” از اسفند سال گذشته آغازشده و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی همراه است، ادامه داد: مرمت خانه معبودی با اختصاص اعتباری قریب به ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آغازشده و مراحل مرمتی آن با اقداماتی نظیر قاب‌بندی دیوارهای جانبی حیاط، اجرای پی‌سنگی زیر قاب‌بندی، اجرای کف سازی با سنگ اسپراخون در حال تداوم است.

آبدار در خاتمه خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند اجرای حوض داخل حیاط، برداشت و طراحی حیاط خانه و اجرای سرویس بهداشتی زنانه و مردانه نیز در مراحل مرمتی این خانه تاریخی اجراشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز