خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

وجود دست های پنهان مانع توسعه منطقه اقتصادی دوغارون است

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۴۳

مدیرعامل صندوق توسعه و صادرات نفتی گفت: باید دست های پنهان و همچنین مبارزه با قاچاق کالا که مانع رشد اقتصادی در منطقه مرزی دوغارون است، شناسایی شود.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مشهد افزود: همان طور که می دانید منطقه اقتصادی دوغارون چند وقت پیش با هدف توسعه اقتصادی تاسیس شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توسعه صادرات و پردازش کالا ها بود و ما به عنوان بخش خصوصی در سال ۹۲ مشارکتی را با شرکت پایبار داشتیم که به علل مختلف به شکست انجامید.

حسینی بیان کرد: اگر این پروژه با شکست مواجه نمی شد می توانست باعث اشتغال زایی شود و نقش کلیدی را در توسعه اقتصادی به ویژه در سوخت و ترانزیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: زیر ساخت های غیر قانونی، مرزبانی ، مشکلات گمرکی باعث شده است تا به موفقیت خوبی در این پروژه اقتصادی نرسیم.

مدیر عامل شرکت فرآورده های نفتی با بیان مشکلات گمرکی در این منطقه افزود: موفق نشدیم پالایشگاهی را به منظور میکس کردن محصولاتی که به صورت ترانزیتی در برنامه ما بود را تولید کنیم و همچنین اجازه نمی‌داد کالا را همانند سایر مناطق اقتصادی دنیا است محصولاتمان را پردازش کنیم و به جهان صادر کنیم.

وی با اشاره به همایش برگزار شده در شهر مشهد با عنوان منطقه اقتصادی دوغارون اظهار داشت: متاسفانه انتظار داشتیم تا در این همایش در خصوص شکست پروژه های قبلی در این منطقه صحبت شود اما اکنون با دست خالی برمی گردیم و امیدواریم با صحبت های مسئولان استانی ، مشکلات رشد و توسعه منطقه دوغارون و همچنین دست های پنهان شناسایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز