خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

آسفالت معابر سطح شهر مشهد اسکن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۳۳

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توافق وزارت راه و شهرسازی و اعزام ماشین‌های مکانیزه آسفالت، معابر سطح شهر مشهد اسکن می شود.

 گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خلیل الله کاظمی در حاشیه همایش اولین دوره آموزشی آشنایی با نسل جدید آسفالت با روش پلیمریزاسیون که امروز با حضور مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از اساتید، کارشناسان و تولید کنندگان قیر در تالار شهر برگزار شد، افزود: بیش از 50 میلیون متر مربع از معابر مشهد آسفالت شده است که هر سال برای نگهداری و روکش مجددشان هزینه سنگینی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری و تاکنون 550 هزار تن آسفالت تولید و بالغ بر 4 میلیون مترمربع ازمعابر آسفالت شده است لذا با توجه به اهمیت موضوع به دنبال استفاده از دانش و تولیدات روز در این حوزه هستیم.

کاظمی تصریح کرد: به همین دلیل کارگاه آموزشی با حضور جمعی از اساتید، کارشناسان و تولید کنندگان قیر در تالار شهر برگزار شد تا پیمانکاران و همکاران حوزه عمران با آخرین دستاورهای تولید و نگهداری آسفالت آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای تازه در حوزه آسفالت و تولید آسفالت با استفاده از قیر مخلوط و لاستیک، نسل جدید آسفالت با روش پلیمریزاسیون سازگار با محیط زیست است که بااستفاده از این نوع آسفالت که مقاومت بیشتری نسبت به آسفالت عادی دارد به صورت آزمایشی، مسیر خط بی.آر.تی در خیابان امام رضا(ع) روکش شده است که نتایج قابل توجهی به دنبال داشته است.

کاظمی ادامه داد: در همین زمینه توافقی نیز با وزارت راه و شهرسازی و اداره مکانیک خاک انجام شده است که طی آن ماشین آلات ویژه اسکن آسفالت به مشهد اعزام و نسبت به اسکن آسفالت معابر مشهد اقدام می‌کنند تا مشکلات موجود درآسفالت را برداشت و برای رفع این مشکلات برنامه ریزی لازم انجام شود.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پیش از این برداشت مشکلات آسفالت معابر تنها بر اساس تجربه و به صورت مشاهده انجام می شد اما اسکن آسفالت ،آسفالت استفاده شده را آنالیز و جلوی خسارت و هزینه های بیشتر را می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز