خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

با افزایش تعداد سایت های تلفن همراه سلامت محیطی شهروندان را تضمین می کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۱۴۴

با هدف ساماندهی دکل های ارتباطی در شهر رشت، جلسه بررسی طرح ارائه شده توسط شرکت مشاور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست ساماندهی دکل های ارتباطی در شهر رشت با حضور فرزاد توکلی مدیرکل ICT استان، احمد رمضانپور رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری رشت برگزار شد.

مدیرکل ICT استان با اشاره به این که جانمایی دکل های ارتباطی بخشی از طراحی شبکه های سلولی است که صرفاً از طریق اپراتورهای دارنده مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت می پذیرد و عملاً شرکت مشاور صلاحیت دار در این زمینه به جز اپراتورها وجود ندارد افزود: برخلاف تصور بسیاری از مردم ساماندهی و یکپارچگی دکل های ارتباطی می تواند سلامت محیطی را تضمین کند؛ در حالی که عکس این موضوع صحیح است. چرا که اگر بخواهیم صرفاً با چند دکل کل شهر را تحت پوشش شبکه قرار دهیم میزان تشعشعات ناشی از آن دکل به حدی بالا خواهد رفت که برای سلامت ساکنین آن مخاطره آمیز خواهد بود. اما اگر پوشش شبکه را از طریق تعداد دکل ها و آنتن های بیشتر اما با توان پایین تر در سطح شهر تحقق بخشیم سلامت محیطی شهروندان را تضمین کرده ایم.

وی در ادامه افزود: اگر اپراتوری در یک نقطه جدید درخواست ایجاد سایت داشته باشد ابتدا از نظر به اشتراک گذاری دکل های موجود بررسی لازم صورت گرفته و در صورت عدم امکان به اشتراک گذاری مجوز سایت جدید با شرط به اشتراک گذاری با سایر اپراتورها صادر خواهد شد. به عنوان مثال در حال حاضر بیش از ۴۷ سایت از اپراتور همراه اول با ایرانسل،۱۰سایت همراه اول با رایتل به صورت اشتراکی در حال بهره برداری است.

در ادامه فرزاد توکلی پیشنهاد داد به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت شهروندان پس از نصب هر دکل و همچنین در بازه های زمانی ۶ ماهه میزان تشعشعات ناشی از دکل های سطح شهر در کمترین فاصله سکونت گاهی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اندازه گیری و گزارش آن به صورت دوره ای در اختیار مقامات شهری قرار گیرد.همچنین می توان برای زیبا سازی دکل ها در منظر شهری، مشخصات تجهیزات دکل ها را به صورت فراخوان عمومی در اختیار دانشگاه ها و دیگر علاقه مندان گذاشت تا با حداقل هزینه چندین طرح و المان مناسب با بافت شهر رشت طراحی و ارائه گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به این که هم اکنون در اکثر کشورهای توسعه یافته از دکل های میکرو برای توسعه ارتباطات استفاده می شود، افزود: با توجه به نیاز روزمره شهروندان به انتقال اطلاعات و استفاده از سرویس های سریع تر و همچنین افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در استان و ظرفیت محدود باندهای فرکانسی؛ نیاز به پهنای باند بیشتر برای ارائه سرویس بر روی نسل چهارم، نیازمند نصب دکل های ارتباطی بیشتری توسط اپراتورها در سطح شهر رشت و استان هستیم که با عنایت به سامان دهی دکل ها و مناسب سازی مناظر شهری باید اپراتورها تجهیزات خود را بر روی یک دکل نصب و برای ارتقاء تجهیزات خود برای توسعه ارتباطات در آینده تعامل بیشتری با یکدیگر بعمل آورند.

احمد رمضانپور نیز با اشاره به موارد طرح شده در جلسه افزود: آن چه که در مورد دکل های ارتباطی ارائه شد این است که مردم باید بدانند که کم شدن دکل های ارتباطی دلیلی بر سلامتی آنها نبوده و هر چه دکل ها بیشتر باشد میزان امواج متصاعد شده از آنها به نسبت کمتر بوده و این نشان دهنده این است که دکل کمتر امواج با قدرت بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت ادامه داد: این مسائل باید از طریق صداوسیما، فضای مجازی و تمامی ظرفیت های در اختیار دستگاه های متولی و افراد سرشناس دارای جایگاه علمی و مورد قبول مردم برای شهروندان فرهنگ سازی و به طور دقیق بیان شود تا مردم از تمامی جوانب آن به صورت کامل مطلع و با دیدی باز برای پذیرش زیرساخت توسعه گام بردارند.

در پایان پیشنهاد شد: با تشکیل دبیرخانه مشترکی با حضور اپراتورهای تلفن همراه، مسائل مربوط به امواج دکل های ارتباطی از طریق برگزاری همایشی مشترک چند روزه و دعوت از اساتید این حوزه و ارائه مقالات با پوشش رسانه ای در استان انجام تا موجبات آگاهی رساندن به شهروندان فراهم گردد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز