خبرگزاری کار ایران

مدیر بهزیستی شهرستان کرج:

طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کرج اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۰۶۰

مدیر بهزیستی شهرستان کرج گفت : برنامه های دفتر پیشگیری از آسیب اجتماعی در دو معاونت پیشگیری از اعتیاد و معاونت اجتماعی اجرا می شود.

به گزارش ایلنا علیرضا فتاح پور  در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع آموزش مهارت های زندگی در تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها، محیط کار ، محله‌ها، پایگاه‌های سلامت اجتماعی، گروه همیار سلامت روان، عناوین برنامه‌هایی است که در راستای پیشگیری از آسیب اجتماعی اجرا می‌شود.

وی افزود : پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت روان در کودکان و بزرگسالان از طریق آموزش دوره‌های مهارت زندگی از اهداف کلی اجرای این طرح است .

فتاح پور گفت: اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دو معاونت پیشگیری از اعتیاد و معاونت اجتماعی اهداف اختصاصی از جمله تقویت اعتماد به نفس و هویت فردی و ملی ، افزایش توانمندی های شناختی ، افزایش سازگاری روانی و اجتماعی ، ارتقای توانایی مقابله سازگارانه با استرس ها و هیجانات منفی ، پیشگیری از سوء مصرف مواد در نوجوانان و جوانان از اهداف جزیی اجرای این طرح در کرج است.

این مدیر ادامه داد : پایگاه های سلامت یکی از مکان هایی است که طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آن اجرا می شود.

مدیر بهزیستی کرج افزود : پایگاه های سلامت تقویت اعتماد به نفس و هویت فردی و اجتماعی ، افزایش توانمندی های شناختی ، افزایش سازگاری روانی و اجتماعی، ارتقای توانایی مقابله سازگارانه با استرس ها و هیجانات منفی ، پیشگیری از سوء مصرف مواد در نوجوانان و جوانان از اهداف کلی اجرای این طرح در کرج است. 

وی افزود: افزایش توانمندی پایگاه ها از طریق آموزش های پیشگیرانه ، آموزش شهروندی در پایگاه ها ، آموزش تسهیل گری به گردانندگان پایگاه ها ، آموزش ظرفیت سازی و توانمندسازی پایگاه ها و نظارت بر نحوه عملکرد پایگاه ها از جمله وظایف دفتر پایگاه های سلامت است.

فتاح پور گفت :‌ گروه همیار سلامت روان که جزئی از این برنامه هستند نیز اهداف کلی از جمله تلاش برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق تشکیل گروه ها و تشکل های محلی تحت عنوان گروه های همیار  ، است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز