خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از پایانه های مسافری‌ هرمزگان / حضور در نمایشگاه "هرمز ،دور، نزدیک" در جزیره رنگین کمانی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۹۲۷

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در سفری به مرکز استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران، روند فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی به مسافران و دریانوردان این استان را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،جلیل اسلامی به همراه مدیران کل ستادی حوزه معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، به صورت میدانی، بخش های مختلف بندر شهیدحقانی بندرعباس(بزرگترین بندر مسافری ایران) و بندرگاه جزیره هرمز بازدید و از نزدیک با مباحث و طرح های توسعه ای این بنادر آشنا شد.

وی پس از ارزیابی وضعیت موجود این دو بندر مسافری تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی، دستوراتی را برای تسریع بخشیدن به توسعه این پایانه ها صادر کرد.

بندر شهید حقانی در نه ماهه سال جاری با خدمات رسانی به دو میلیون و ۲۲ هزار نفر، شاهد افزایش ۳ درصدی در فعالیت‌های عملیاتی خود بود و بندرگاه جزیره رنگین کمانی هرمز نیز با ترابری ۵۲۶ هزار نفر، رشد۳۸ درصدی را در این مدت تجربه کرد.

بازدید از جاذبه‌های ساحلی و طبیعت گردی جزیره هرمز و همچنین پیمایش مسیر رینگ پیرامونی آن، از دیگر برنامه های سفر یکروزه اسلامی به این جزیره رنگین کمانی خلیج فارس بود.  نمایشگاه "هرمز، دور، نزدیک" در محل خانه تاریخی جری پولاک واقع در بندرگاه این جزیره نیز مورد بازدید معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه قرار گرفت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در جریان این بازدید گفت: در این نمایشگاه، 16 تصویر طراحی شده در جعبه ای نوری بر روی دیوار به گونه ای قرار دارند که مخاطب در رودروی ابتدایی، تنها اطلاعات مربوط به اسناد و تصاویر را می بیند و لی خود تصویر برای او قابل رویت نیست مخاطب می بایست با نگاه کردن به درون چشمی جعبه ها تصاویر نمایشگاه را از نزدیک ببیند.

وی اضافه کرد: این طراحی به گونه ای است که قصد دارد مخاطب با نگاهی از نزدیک به تاریخ دور هرمز بنگرد، از این جهت نام این نمایشگاه "هرمز، دور،نزدیک" است، زیرا آنچه یک شهروند هرمزی یا گردشگران دریایی در جزیره با آن روبروست، تاریخی است باشکوه که دیگر هیچ نشانی از آن نیست و برای دیدن آن بایستی به آن نزدیک شده و با نگاهی دقیق به آن نگریست.

لازم به ذکر است، اسلامی در پایان این برنامه با پیمایش مسیر دریایی از جزیره هرمز به بندر شهید باهنر از لنگرگاه بندرعباس نیز دیدن کرد و با حضور در پایانه مسافری دریایی خلیج فارس در بندر شهید باهنر، نحوه خدمات رسانی به مسافرانی که عازم بندر شارجه در کشور امارات متحدی عربی بودند، را از نزدیک مورد پایش و بررسی میدانی قرار داد.

حمیدرضا محمدحسینی اظهار کرد: بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱,۵ متر برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از ۱۲پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

محمدحسینی بندر شهید باهنر را از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق دانست.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در تشریح عملکرد نه ماهه سال جاری، اظهار کرد: در این دوره زمانی، رشد ۵۹ درصدی عملیات نفتی و غیر نفتی کالا در این بندر به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه جاری، این بندر موفق شد با جابجایی تعداد ۴۷ هزار نفر مسافر در مسیرهای بین المللی به رشد ۶۴ درصدی دست پیدا کند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در این سفر با حضور در نشست تخصصی بررسی تطبیق شناورهای ناوگان مسافری استان هرمزگان با دستورالعمل ایمنی شرکت کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرای این طرح و چالش های موجود در این رابطه، قرار گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از این بازدیدها، طی دیدار چهره به چهره با تعاونی ها و مالکان شناورها و دیگر فعالان حوزه حمل و نقل دریایی، به صحبت ها و دغدغه ها آنها گوش فرا داد و برای رفع و رجوع مسایل مطرح شده، دستوراتی صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز