خبرگزاری کار ایران

مدیر نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان:

قزوین در ردیف کمترین مصرف کننده سم کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۸۱۱

استان قزوین با ۲.۵ لیتر میانگین استفاده از سم در اراضی کشاورزی جزو کمترین مصرف کنندگان سموم کشاورزی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان گفت: مصرف سموم کشاورزی در اراضی زراعی و باغی استان قزوین به طور میانگین به ازای هر هکتار حدود ۲.۵ لیتر است که میانگین مصرف سم در اراضی کشاورزی استان قزوین از متوسط کشور پایین تر است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برای تولید هر کیلو گرم محصول کشاورزی در کشور به طور میانگین ۶ گرم سم مصرف می شود که این رقم در استان قزوین چهار گرم است.

درخشان اظهار کرد: فروشندگان سم با نظارت جهاد کشاورزی اقدام به توزیع سموم شناسنامه دار به کشاورزان می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۹ کارخانه تولید سموم شیمیایی کشاورزی در استان قزوین،گفت: از بین این واحدها ۲ کارخانه از صفر تا ۱۰۰ به تولید سم می پردازند.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از سموم نقش مهمی در پایداری تولید و تامین امنیت غذایی دارد، بیان کرد: سازمان حفظ نباتات می کوشد تا استفاده بهینه مصرف سموم را به کشاورزان به شکل مستمر آموزش دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: استان قزوین با دارا بودن ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی، سالانه قادر به تولید چهار میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی بوده و بیش از چهار درصد از تولید بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

207 واحد عرضه سموم کشاورزی دارای پروانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ مورد فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز