خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

پرهیز از استفاده ابزاری افزایش دستمزد کارگران در سال99

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۷۴۷

یک‌فعال‌کارگری با اشاره به در پیش بودن انتخابات‌مجلس و اهمیت افزایش دستمزد و توجه به معیشت کارگران در سال آینده گفت: انتظار ما از نامزدهای مجلس این است که از استفاده ابزاری در مورد افزایش دستمزد کارگران در سال 99 پرهیز کنند.

پولاد عظیمی فعال کارگری در دشت ورامین و عضو هیات اجرایی خانه کارگر در شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حالی روز شمار نزدیک شدن به انتخابات که یک عرصه مهم و سرنوشت ساز برای آحاد مردم را پشت سر می گذاریم که بهارستان نشینان چند روز دیگر خود را در معرض آرای مردم می‌بینند و نگران اوضاع معیشت کارگران شده اند و دست بکار شدند تا مشکلات معیشتی کارگران را رفع کنند.

وی ضمن مهم دانستن وضعیت معیشت کارگران که چرخه توسعه و رونق اقتصادی کشور هستند، افزود: بهارستان‌نشینان با اعلام مشکلات معیشتی کارگران و دغدغه آنان‌ به دنبال پیدا کردن جایگاهی از این آشفته بازار هستند و روزی در جلد کارگر خود را به نمایش می گذارند و روزی دیگر در کوچه و خیابان با پاکبان شریف عکس یادگاری و روزی دیگر در محل کار کارگران حاضر می‌شوند .

وی در ادامه اذعان کرد: نمایندگان مجلس وقتی که به رای نیاز داشته باشند، کارگر از روی صفا و وفا و اخلاص هر چه دارد تقدیم می‌کند و این باعث بروز و ظهورهای آنی و دارای تاریخ مصرف برخی نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات ما را یاد این می‌اندازد که از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.

پرهیز از استفاده ابزاری افزایش دستمزد کارگران در سال99

عضو هیات اجرایی خانه کارگر جنوب شرق استان تهران در ادامه اظهار کرد : از مسئولان شهرستانی، استانی، کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که  دست دولت و وزارت بهداشت را از منابع کارگران کوتاه کنند و بدهی دولت را از تامین اجتماعی بگیرند. مسئولان و نمایندگان مجلس اجازه دهند تا نمایندگان کارگران در شورای عالی کار،حق و حقوق  کارگران را بگیرند و از سیاسی کردن افزایش دستمزد بپرهیزند.

پولاد عظیمی با توجه به نگاه ویژه دولت به اصل مهم کارگری بیان کرد: انتظار ما از دولت و رئیس‌جمهور این است که در بحث افزایش دستمزد سه جانبه گرایی واقعی را رعایت و از تشکیل شورای عالی دوجانبه یعنی کارگر و کارفرما به طور جد پرهیز کنند. نمایندگان دلسوز با گوشزد کردن مشکلات معیشتی کارگران از دولتمردان بخواهند تا کارشناسان مجرب و دارای تخصص را برای این مهم در نطر بگیرند و از استفاده ابزاری در خصوص افزایش دستمزد کارگری پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز