خبرگزاری کار ایران

موسوی خبر داد:

هجدهمین نمایشگاه خودرو در شیراز برگزار می‌شود/ فارس با بیشترین تعداد برگزاری عناوین نمایشگاهی پس از تهران

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۷۳۴

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از برگزاری هجدهمین نمایشگاه خودرو از 17تا 20 دی ماه در شیراز خبرداد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود موسوی امروز 10 دی ماه در نشست خبری با بیان اینکه فارس امسال اولین استانی است که این نمایشگاه را برگزار می‌کند، افزود: شرکت‌های سایپا خودرو، ارم خودرو، مدیران خودرو و نمایندگی نیسان خودرو در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی ادامه: همزمان با این نمایشگاه خودرو، نمایشگاه‌های رنگ و رزین و پلاستیک و چاپ، تبلیغات و رسانه نیز برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس از تست جاده‌ای خودرو در محیط باز نمایشگاه با نظارت هیات اتومبیلرانی استان خبرداد.

 موسوی همچنین با بیان اینکه فارس در سال ٩٧ تنها استانی بود که موفق به برپایی نمایشگاه خودرو با رونمایی از خودروی جدید رهام شد.

 فارس پس از تهران بیشترین تعداد برگزاری عناوین نمایشگاهی را داشته است

وی با بیان اینکه به طور میانگین هر هفته یک نمایشگاه مرتبط با یک حوزه اداری در شیراز برگزار می‌شود، گفت: در سال ٩٨ تقویم برپایی نمایشگاه‌ها را در کارگروه توسعه صادرات همانند سایرسازمان‌های اقتصادی و تولیدی ارائه کردیم و در نهایت موفق به دریافت ٦٨ مجوز برای ٦٨ عنوان نمایشگاهی شدیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته  ٤٩ و در سال ٩٦ تنها ٤٨ نمایشگاه در استان فارس برپا شد، افزود: در نیمه اول سال گذشته با مسائلی مانند برجام و محدودیت در ورود کالاهای اولیه مواجه شدیم که به سهم خود موجب کاهش برپایی عناوین نمایشگاهی شد، چرا که تولیدکنندگان به دنبال راهی برای ورود کالاهای مورد نیاز و اولیه به کشور بودند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با بیان اینکه ٤٢ عنوان نمایشگاهی از مجموع  نمایشگاه‌های پیش‌بینی شده امسال تاکنون برپا شده، خاطرنشان کرد: مابقی عناوین نمایشگاهی باقی مانده با دو عنوان اضافه تا پایان سال به تعداد ٢٨ عنوان نمایشگاهی را در ٥ سالن برگزار خواهیم کرد.

موسوی ادامه داد: اگرچه امسال هم با حاکمیت مشکلات اقتصادی روبرو هستیم، اما نزدیک به ١٧ عنوان نمایشگاهی در سال ٩٧ و ٩٨ را مجددا احیاء کردیم و همچنین موفق به برگزاری تعدادی از آنها برای اولین بار شدیم که نمایشگاه طلا و جواهر، بورس و بیمه  و نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل از جمله آنهاست.

وی گفت: فارس پس از تهران بیشترین تعداد برگزاری عناوین نمایشگاهی را داشته است.

 غیرفارسی‌ها از نمایشگاه‌ها بیشتر از تولیدکنندگان استان استقبال می‌کنند

موسوی با گلایه از اینکه متاسفانه غیرفارسی‌ها از نمایشگاه‌ها بیشتر از تولیدکنندگان استان استقبال می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که سازمان صمت، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس بتوانند صنعتگران را به حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ترغیب کنند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و مطالعه تلاش کردیم جای خالی بعضی از نمایشگاه‌ها را احصاء و نسبت به برپایی آنها اقدام کنیم.

 میزبانی از ٢٥ هیات خارجی برای بازدید از شرکت نمایشگاه‌های فارس در سال ٩٨

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس عنوان کرد: همچنین میزبانی از ٢٥ هیات خارجی برای بازدید از شرکت نمایشگاه‌های فارس در سال ٩٨ پیش‌بینی شده بود که تاکنون استقبال از ١٧ هیات انجام شده است. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های‌بین‌المللی فارس‌گفت: تعداد ٤٨ کارگاه و همایش جانبی امسال در کنار نمایشگاه‌ها نیز برنامه ریزی شده بود که تاکنون ٤٠ کارگاه برگزار شده که امید است تا پایان امسال بیش از تعداد پیش‌بینی شده و به میزان بیش از ٦٥ کارگاه برپا شود.

موسوی با اشاره به افزایش ٢٣ درصدی از نظر روزهای برپایی نمایشگاه نسبت به سال گذشته، افزایش ٦٠ درصد افزایش فضای برگزاری نمایشگاهی نسبت به سال گذشته و افزایش ٣٨ درصدی عناوین نمایشگاهی نسبت به سال 97، بیان کرد: برای امسال٢٢ نمایشگاه بین‌المللی پیش‌بینی شده بود که تاکنون ١٧ عنوان آن برگزار شده است. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: امسال پایلوت برگزاری نمایشگاه خرما باوجود اینکه استان‌های خرما خیز داریم، اما به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز