خبرگزاری کار ایران

خسروی خبرداد:

کشف داروهای گیاهی تقلبی با برند"گل داروی تخت جمشید" / کارگاه پلمپ شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۶۸۸

مدیر نظارت بر دارو و داروهای بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف و جمع‌آوری محصولات تقلبی از یک کارگاه غیر مجاز تولید داروهای گیاهی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی خسروی گفت: یک کارگاه تولیدی که به صورت غیرمجاز و در شرایطی غیربهداشتی‌اقدام به تولید داروهای گیاهی تقلبی با برند "گل دارو تخت جمشید" می‌کرد، توسط کارشناسان معاونت غذا و داروی علوم پزشکی شیراز پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه متخلفان مرتبط با این کارگاه غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: یکی از تولیدات این کارگاه ژل تسکین دهنده درد دندان یا (DENTAMAX) است که در شرایطی غیربهداشتی و بدون اخذ مجوز تولید و توزیع شده بود.

خسروی با بیان اینکه برای جلوگیری از فروش محصولات این شرکت توسط مراکز داروخانه‌ای، اطلاع رسانی شده است، از جمع‌آوری اقلام تولیدی با برند یاد شده خبر داد.

مدیر نظارت بر دارو و داروهای بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: با توجه به ضرورت تامین داروها در زنجیره رسمی توزیع داروی کشور و لزوم تامین امنیت دارویی سالم برای مردم، بازرسان حوزه داروی این معاونت در تمام اوقات شبانه روز بر روند کار تامین کنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان دارو نظارت دارند.

خسروی تاکید کرد: فرآیند توزیع دارو و محصولات دارویی و بهداشتی به شکل مداوم پایش و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با هماهنگی با مقامات قضایی، موضوع به صورت فوری و خارج از نوبت بررسی و اقدام قانونی انجام می شود.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز به شهروندان توصیه کرد که برای حفظ سلامت خود داروهای موردنیاز را فقط از داروخانه ها تهیه کرده و در صورت مواجهه با هرگونه تخلفی، مورد را طی تماس با شماره ۱۸۱۹ یا ۳۲۱۲۲۲۴۰، اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز