خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

حفاران غیرمجاز در منطقه الموت غربی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۹۸

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از دستگیری حفاران غیر مجاز در روستای تلاتر از توابع بخش الموت‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده حفاری غیر مجاز با هدف تجاوز به دفینه‌های ارزشمند تاریخی-فرهنگی در روستای تلاتر از توابع بخش الموت‌غربی فرماندهی انتظامی بخش انتظامی رازمیان با هماهنگی یگان حفاظت این اداره کل و به همراه بسیج محلی به محل اعزام و با اقدام به موقع موفق به دستگیری ۵ تن از حفاران شدند.

وی یادآورشد: در این عملیات ادوات حفاری شامل ۲ عدد هیلتی، یک دستگاه موتور برق و یک عدد اره برقی کشف و پرونده افراد دستگیر شده به همراه ادوات حفاری جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با تاکید برلزوم اطلاع‌رسانی به موقع برای حراست و حفاظت از آثارارزشمند تاریخی-فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم عرصه میراث‌فرهنگی گفت: مردم می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره‌های ۳۳۳۶۷۱۲۱ و ۵- ۳۳۶۷۹۹۷۳ بصورت شبانه روزی با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قزوین تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان ، از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز