خبرگزاری کار ایران

تشکیل بیش از 40 تعاونی در حوزه خدمات بهداشت و درمان در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۷۲

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: تشکیل تعاونی های خدمات بهداشتی و درمانی، راهکار مناسبی برای کوچک سازی دولت در بخش سلامت است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید محمد میرهادیان در جلسه کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان این اتاق اظهار داشت: کسانی که سرمایه علمی و مالی خود را در  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قرار داده‌اند، حقیقتاً ایثار کرده و به بخش دولتی کمک می کنند. ما وظیفه داریم این خدمات و کارآفرینی ها را حمایت کنیم. از وزارت بهداشت و درمان درخواست داریم که از خصوصی سازی حمایت کند و مراکز بهداشتی و درمانی را به بخش غیر دولتی واگذار کند.

وی خاطر نشان کرد: در اغلب کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه، مراقبت های اولیه بهداشتی توسط بخش دولتی ارائه می شود. در حالی که نسبت بزرگی از بیماران با مشکلات عمده سلامتی، مراقبت های خود را در بخش خصوصی جستجو می کنند. تعاونی‌های بهداشتی درمانی موجود در برخی از کشورهای مانند کانادا و آمریکای لاتین می توانند مدلی موفق از مشارکت غیردولتی در بخش درمان باشند. زیرا تعاونیهای بهداشتی به مهارت شخصی و حرفه ای کارکنان، ارتباط با مشتری، کار تیمی و تأمین به موقع منابع مورد نیاز توجه بیشتری نشان دادند که از نتایج بارز آن، می توان به بالا بودن رضایت شغلی کارکنان اشاره کرد.

میرهادیان افزود: تعاونی های بهداشتی علاوه بر ارتقای کیفیت خدمت و رضایت مراجعین، مقوله عدالت را نیز مورد توجه قرار می دهند. تعاونی های بهداشتی با ایجاد انگیزش کافی در نیروی انسانی و ارتقای کارآیی، راهکار مناسبی برای کوچک سازی دولت در بخش سلامت است.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان اظهار داشت: بیش از 40  تعاونی در حوزه خدمات بهداشت و درمان در استان تشکیل شده که تعدادی از آنها به دلیل عدم حمایت کافی از سوی مسئولین و اجرایی نشدن واگذاری ها به بخش غیر دولتی دچار مشکل و یا تعطیل شده اند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: شما تعاونی ها در میدان اقدام و عمل با نارسایی هایی درگیر هستید و مشکلات را در عمل لمس می کنید . لازم است کار کارشناسی انجام داده، مشکلات و موانع را استخراج و احصا کرده تا ما به وزیر مربوطه یا مرکز پژوهشهای مجلس پیشنهاد اصلاحی بدهیم .

زهرا سعیدی ادامه داد:آمادگی دارم چنانچه شما موارد را استخراج و آنالیز کنید جلسه ای را برای طرح با کمیسیون مربوطه یا با وزیر هماهنگ کنم چون طرح صرف مشکلات جواب نمی دهد و باید ببینیم چه کسی باید مشکل را حل کند و از او باید بخواهیم.

وی اضافه کرد: معتقدم اگر بخش خصوصی و تعاونی به معنای درست کلمه در جایگاه خودش بود، وضعیت اینطور نبود. باید یک سیستمی از بین خود شما فرایند ها را در جهت صلاح شما هدایت کنند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این جلسه اظهار داشت: وقتی بحث از درمان است مردم همه بخش ها را یک پارچه می دانند. بخشی با علوم پزشکی و بخشی از آن با تامین اجتماعی است. تولید دارو و واردات تجهیزات، بخشی توسط دولت و بخشی هم توسط بخش خصوصی انجام می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز