خبرگزاری کار ایران

رنجبری مطرح کرد:

اتباع خارجی قشم ساماندهی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۵۷

۲ هزار تَن اتباع خارجی مجاز در قشم زندگی می‌کنند که این تعداد با هدف پیشگیری از فعالیت اتباع غیرمجاز در این جزیره، ساماندهی می‌شوند.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ساماندهی اتباع بیگانه و کسب اطلاعات از توانمندی آنان، می‌توان با معرفی آنان به شرکت‌ها و گارگاه‌های صنعتی فعال قشم، بخشی از نیازهای این واحدها را تامین کرد.

رنجبری افزود: همزمان با ساماندهی اتباع خارجه در قشم، کار گروهی ویژه متشکل از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان قشم نیز با شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز، نسبت به اخراج این افراد بر اساس قانون اقدام می کنند.

وی ادامه داد: این کارگروه با هدف جلوگیری از حضور اتباع خارجی غیرمجاز در قشم، هفته ای ۲ بار از کارگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی این جزیره بازدید می‌کنند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بکارگیری افراد غیرمجاز خارجی در کارگاه‌ها و شرکت‌ها بر اساس قانون مشمول پرداخت جریمه می‌شود.

وی افزود: جریمه بکارگیری افراد خارجی غیرمجاز به ازای هر روز ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

هم‌اکنون چهارهزار و ۸۱۹ نیروی کار در قالب ۱۹۷ شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی ۲۰ شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز