خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز پرستار مطرح شد:

سهم آذربایجان شرقی از 140 هزار پرستاران کشور ، 9 هزار نفر است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد اما نباید در برخورد با یکدیگر فحش و ناسزا بگوییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین صومی در مراسم روز پرستار، گفت: نقش واقعی پرستار در تامین سلامت را می‌توان در جامعه، خانواده و در بیمارستان‌ها مشاهده کرد.

وی با اشاره به مشکلات رشته‌های سلامت در جامعه، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات، رشته‌های مرتبط با سلامت بهترین هستند.

وی با تاکید بر این‌که گاهی منفعت سکوت بیشتر از سخن گفتن است، اظهار کرد: امکان دارد پرستار در مواجهه با بیمار یا همراهان بیمار خسته بوده و رفتار تندی داشته باشد اما باید این حال را مدیریت کرد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به ارتقای جایگاه پرستاری در کشور، اظهار کرد: با موافقت وزیر بهداشت، صلاحیت حرفه‌ای نظام پرستاری همانند نظام مهندسی و نظام پزشکی اهدا شد.

عبدالله صفری با بیان این‌که شعار سال میلادی  2020 تحت عنوان سال ”پرستار” نام گرفته است، گفت: با توجه به کمبود نیروی پرستار در استان، در سال‌جاری دو دوره استخدام در حوزه پرستاری برگزار شد و در این راستا، حدود 300 نفر به عنوان نیروی شرکتی استخدام شدند.

وی با بیان این‌که ماه گذشته نیز آزمون استخدام پیمانی برای جذب نزدیک به 300 نفر برگزار شد، افزود: 900 نفر نیز به عنوان نیروی طرحی و نزدیک به 500 نفر نیروی کار دانشجویی جذب حوزه پرستاری شده‌اند تا به ازای هر تخت یک پرستار داشته باشیم.

صفری با بیان این‌که حدود 200 دانشکده پرستاری در کشور وجود دارد، اظهار کرد: 60 هزار دانشجوی پرستاری در کشور زیرنظر دو هزار هیئت علمی تربیت می‌شوند. 

وی از وجود 140 هزار پرستار در کشور خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد حدود 9 هزار پرستار است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که کمبود نیرو باعث شده تا پرستاران تحت فشار شیفت‌های سنگینی قرار بگیرند، گفت: هر ساله مشکل کمبود نیروی پرستار مطرح می‌شود اما تصمیم جدی برای حل این مشکل اتخاذ نمی‌شود.

محمد ارشدی با بیان این‌که تیم پرستاری استان در شرایط مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: برخی مشکلات پرستاران با تفاهم حل می‌شود اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باعث کدورت و آزردگی خاطر پرستاران شده است.

وی متذکر شد: تکریم و گرامیداشت پرستاران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر است، زیرا برخی دولتمردان وعده‌هایی به پرستاران می‌دهند که امکان عملیاتی شدن آن وجود ندارد.

وی افزود: هرساله تعدادی نیرو جذب می‌کنیم اما توسعه و گسترش امکانات و دیگر موارد باعث افت تعداد پرستاران می‌شود.

ارشدی با بیان این‌که پرداخت‌های پرسنلی روز به روز در حال کاهش است، اظهار کرد: پرستاران فقط به دنبال حق و حقوق خود بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند تا با جان و دل به بیماران خدمت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز