خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در استان صورت گرفت؛

برگزاری سمینار آموزش رعایت ایمنی پروژه‌های ساختمانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۲۶۶

نخستین سمینار آموزشی با موضوع رعایت درز انقطاع، ایمنی و حریق در پروژه‌های ساختمانی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید ضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین در این همایش با تاکید بر اهمیت مباحث رعایت درز انقطاع، ایمنی و حریق در فرآیند اجرای پروژه‌های ساختمانی و اطلاع‌رسانی صحیح به مهندسان طراح و ناظر، اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی از سوی شهرداری قزوین در طراحی و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای درز انقطاع از خردادماه سال گذشته در همه ساختمان‌ها الزامی و در همه دستور نقشه‌ها و پروانه‌های ساختمانی نیز تاکید شده، تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۴۱ پرونده ناظران متخلف به دلیل گزارش نکردن و یا تاخیر در ارسال گزارش‌های تخلف درز انقطاع به شورای انتظامی معرفی شده است.

به گفته ضیائی، تمامی ساختمان‌های بلندمرتبه، عمومی و مجتمع‌های تجاری استان قزوین ملزم به رعایت ضوابط ایمنی و حریق هنگام طراحی در نقشه‌ها و پروانه‌های ساختمانی هستند.

این مسئول شهری اضافه کرد: از دی ماه سال ۹۶ کمیته مشترک ایمنی و حریق متشکل از نمایندگان این حوزه و مناطق و همچنین کارکنان سازمان آتش‌نشانی تشکیل و تاکنون نیز از ۵۰ پروژه بلندمرتبه، مجتمع تجاری و بیمارستان با هدف رفع معایب و انطباق آن با ضوابط آتش‌نشانی بازید شده است.  

در ادامه این همایش نمایندگان حوزه مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها به تشریح، شفاف‌سازی و جزئیات اجرای درز انقطاع و جلوگیری از تخلفات آن هنگام اجرا و نیز ضوابط مربوط به ایمنی و حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه و عمومی به ارایه توضیحات پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز