خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی مطرح کرد:

احتمال اجرایی‌شدن تعطیلات زمستانه از سال آینده/ پیگیری اختصاص سهمیه بنزین ویژه تعطیلات نوروزی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۲۶۵

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعطیلات زمستانه احتمالا از سال آینده در کشور اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان در بازدید از باغ جهانی اکبریه بیرجند با بیان اینکه این طرح از ۲ سال گذشته در کشور مطرح شده، ولی تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است، گفت: در این خصوص اخیرا با وزیر آموزش و پرورش مذاکراتی صورت گرفت که وی نیز موافقت خود را با اجرای این طرح از سال آینده اعلام کرد.

وی گفت: در این طرح مدارس در نیمه دوم دی به مدت ۵ روز تعطیل خواهند بود تا با برقراری آن و رونق گردشگری در فصل زمستان، هم آلودگی هوای کلان شهر‌ها کاهش و هم گردشگری اقتصادی بویژه در مناطق جنوبی کشور توسعه یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از پیگیری برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه تعطیلات نوروزی خبر داد.

علی اصغر مونسان در ادامه سخنانش ظرفیت‌های تاریخی، تنوع آب و هوایی و صنایع دستی فاخر را از پتانسیل‌های خراسان جنوبی برشمرد و گفت: باید با معرفی بیشتر این ظرفیت‌ها، زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را برای این استان بیش از پیش فراهم کنیم.

وی فقدان هتل‌های با ستاره بالا در این استان را از مشکلات فراوری توسعه گردشگری دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با راه اندازی بوتیک هتل‌ها با بهره گیری از اماکن تاریخی، این خلل را جبران کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص اعتبار ویژه برای حمایت از صنایع دستی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: باید برای رونق بیشتر این صنایع به برندسازی، بسته بندی و ذوق و سلیقه مشتریان توجه ویژه‌ای کنیم تا فروش صنایع دستی از فله‌ای به برندسازی تغییر کند و ارزش افزوده آن برای تولیدکنندگان افزایش یابد.

شرکت در راهپیمایی 9 دی در بیرجند و بازدید از خانه تاریخی شریف، خانه فاطمی از مشاهیر بیرجند و همچنین اثر تاریخی ارگ کلاه فرنگی از دیگر برنامه های مونسان در برنامه بازدیدهای امروز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز