خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد:

مخالفت شورا با واگذاری زمین به اداره‌ ورزش /ملاک ما مصوبات قانونی است نه تبلیغاتی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۷۵

رئیس شورای شهر شیراز، مخالفت این شورا را با لایحه واگذاری زمین به اداره‌کل ورزش و جوانان به دلیل ممنوعیت قانونی عنوان کرد و گفت: حمایت از ورزش نیازمند تصمیمات قانونی و اصولی است نه تبلیغاتی.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، سید عبدالرزاق موسوی با اشاره به اظهارنظر برخی از مسؤولان ازجمله مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص رأی شورای شهر در مورد لایحه واگذاری زمین برای ساخت ورزشگاه بانوان، گفت: در مورد این لایحه، اظهارنظرهای متفاوتی در فضای مجازی صورت گرفت که البته ما این را به فال نیک می‌گیرم و امید دارم که حساسیت جامعه به ویژه نخبگان نسبت به تصمیمات شورای شهر و بلکه همه نهادهای مسئول ملی و محلی در یک فضای منطقی روز به روز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ماهیت رأی صحن شورا درباره این لایحه فارغ از نتیجه‌ی آن، نقطه‌ی افتخاری برای شورا بود، تصریح کرد: اعضا به‌ویژه مخالفین فارغ از هرگونه وابستگی گروهی و یا سیاسی و جنسیتی، بر اساس تشخیص خود و با اعلام دلایل خود رأی داده‌اند؛ بیان صریح استدلال‌ها در تصمیم‌گیری می‌تواند مبنای قضاوت و ارزیابی عمومی شهروندان قرار گیرد و از این جهت این رأی نشانه توجه جدی اعضای شورا به منافع و مصالح عمومی شهروندان به جای مسائل شکلی و یا تبلیغاتی است.

موسوی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که دو بانوی عضو شورا که هر دو در حوزه حقوق بانوان در فضای اجتماعی فعال هستند، در قبال این لایحه دو رای مختلف می‌دهند و این نشان می‌دهد که اساساً موضوع جنسیت در بررسی این لایحه مطرح نبوده است؛ بنابراین به نظر من باید این رأی را یکی دیگر از نقاط مبارک در پرونده شورای پنجم دانست.

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به دلایل موافقان و مخالفان این لایحه، تصریح کرد: عمده استدلال موافقین، دلایلی همچون ضرورت ساخت ورزشگاه خاص بانوان در کلان‌شهر شیراز به عنوان یک اولویت و همچنین استفاده از فرصت اعلام آمادگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس برای تأمین هزینه ساخت بوده است.

موسوی افزود: اما مخالفان واگذاری زمین به اداره‌کل ورزش و جوانان دلایل مهمی داشتند که مورد پذیرش اکثریت اعضا قرار گرفت؛ ازجمله اینکه این لایحه با سیاست‌های دولت مبنی بر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی هم‌خوانی ندارد؛ تجربه بخش‌های دولتی در تأمین اعتبار و اتمام این پروژه‌ها ناموفق بوده است؛ تجربه واگذاری تنها سالن بانوان شیراز نیز ناموفق بوده و امروزه استفاده مناسب از آن نمی‌شود و همچنین این نکته اساسی که واگذاری زمین به سازمان‌های دولتی ممنوعیت قانونی دارد، ضمن آنکه در موارد مصرح قانونی نیز شهرداری وظیفه‌ای برای واگذاری زمین به اداره‌کل ورزش و جوانان استان ندارد.

وی با بیان اینکه مخالفین در عین حال مخالفت، بر ضرورت ساخت ورزشگاه توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و حتی خود شهرداری بار عایت الزامات قانونی تأکید دارند، اضافه کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان می‌تواند این اعتبارات را در منطقه محروم شیراز به ورزشگاه بانوان اختصاص دهد.

موسوی در ادامه با یادآوری رأی مخالف یکی از دو بانوی عضو شورای شهر گفت: بر اساس دلایل و شرح مذاکرات صورت‌گرفته روشن است که اختلاف نظر در نحوه عمل، رعایت قانون و ضوابط واگذاری بود و برخلاف اظهارات مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان، تمام اعضای شورا نه‌تنها با ساخت ورزشگاه برای بانوان مخالف نیستند بلکه معتقدند باید در سریع‌ترین زمان در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: نکته‌ای را باید اضافه کنم که علی‌رغم اینکه مسؤولیت حمایت از ورزش حرفه‌ای و همگانی بر عهده اداره‌کل ورزش و جوانان است اما شورای شهر و شهرداری شیراز در همین سال گذشته مساعدت مالی قابل توجهی در حمایت‌ از باشگاه‌های ورزشی و ورزش این شهر تصویب و اجرایی کرده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شورای شهر بتواند در این زمینه تصمیم خوبی بگیرد.

چهارم دی‌ماه در یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر واگذاری زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع در نزدیکی میدان احسان شیراز به اداره‌کل ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت که پس از اظهارنظر اعضای مخالف و موافق، مورد تصویب قرار نگرفت اما مقرر شد که برای رفع ایرادات قانونی این لایحه در جلسات بعدی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز