خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی آموزش و مهارت ‎نهاد ریاست جمهوری:

مدارک دانشگاهی پاسخگوی بازار کار نیست/ 38درصد مشاغل در حال فراموش شدن است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۷۰

دبیر شورای عالی آموزش و تربیت حرفه‌ای و مهارت‎های نهاد ریاست جمهوری مدارک دانشگاهی را در دوره کنونی پاسخگوی بازار کار و اشتغال نمی داند و می گوید: در حال حاضر جامعه نیز این موضوع را درک کرده و هم اکنون حجم دانشجویان مراکز آموزش عالی کاهش محسوسی دارد.

به گزارش ایلنا محمدرضا سپهری در نشست هم اندیشی،مهارت‌آموزی ،کارآفرینی و اشتغال در شیراز بیان کرد: در دوره کنونی جامعه هدف تنها ۲۰ درصد آموزش‌ها را از طریق دانشگاه و مراکز آموزش عالی و ۸۰ درصد آموزش ها را از فضای مجازی و اجتماع کسب می کند.

دبیر شورای عالی آموزش و تربیت حرفه‌ای و مهارت‎های نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نیاز است که سیستم آموزشی کشور تغییر اساسی پیدا کند ادامه داد: در شرایط فعلی نیاز است تا به سمت آموزش‌های همراه با تجربه و مهارت آموزی سوق داده و شیوه های آموزش با کار ادغام شود.

سپهری با اشاره به اینکه در دوره کنونی آموزش‌های تئوریک به تنهایی دیگر به کار نخواهد آمد،افزود: یک سوم دانشگاه های کشورهای پیشرفته اکنون به شکل سنتی اداره می شود و دو سوم دیگر آن دانشگاه‌های کاربردی است.

 دبیر شورای عالی آموزش و تربیت حرفه ای و مهارت های نهاد ریاست جمهوری گفت: باید آموزش‌ها در مراکز آموزش عالی بر اساس نیاز و تقاضای بازار باشد و همچنین ضروری است که آموزش در شهرهای مختلف متناسب با نیازهای هر شهر ارایه شود.

وی گفت: براساس ابلاغ رییس جمهوری، از این پس آموزش‌های مهارتی بیشتر برای جذب و بکارگیری نیروها و کارکنان به نسبت مدارک دانشگاهی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی آموزش و تربیت حرفه ای و مهارت های نهاد ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: معلمین باید در آموزش و پرورش نقش تسهیل گر را برای دانش آموزان بازی و روحیه پرسشگری را در این قشر تقویت کنند در صورتی که اکنون این گونه نیست و حتی روحیه خلاقیت دانش آموزان نیز سرکوب می شود.

وی با بیان اینکه زمینه توسعه استارتاپ‌ها در دستور کار دولت قرار دارد،گفت: شرکت‌های برتر کنونی در جهان که بیشترین رشد و درآمدزایی را دارند اکنون در فضای مجازی فعالند.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: تحولات سریعی در دنیای کنونی در حوزه بین‌المللی کار بوجود آمده که در دهه آینده تحولات سریعتر از دوره فعلی خواهد بود.

سپهری با بیان اینکه سال ۲۰۱۹ سالگرد یکصدمین سال تاسیس سازمان بین المللی کار است،ادامه داد: تشکل‌های کارگری،کارآفرینی و مدیران ما باید خود را برای تحولات عجیب در حوزه کسب و کار آماده کنند زیرا پیش بینی می شود ۳۸ درصد مشاغل در جامعه ما به فراموشی سپرده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز