خبرگزاری کار ایران

ورود شرکت های خصوصی به بورس نیازمند حمایت سازمان امور مالیاتی /افتتاح صندوق ضمانت صادرات در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۲۴

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از ایجاد ساز و کارهای لازم برای افتتاح اولین شعبه صندوق ضمانت صادرات ظرف یک‌ماه آینده در اصفهان خبر داد.

 به گزارش ایلنا از اصفهان، در همایش روش‌ها و ابزارهای تامین مالی شرکت‌ها که با حضور رئیس سازمان بورس بر ضرورت ایجاد شرکت های تامین سرمایه، سبد گردان و مشاور سرمایه‌گذاری در اصفهان تاکید شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این همایش با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور با قریب به 9 هزار واحد صنعتی که حدود 800 واحد آن جزو واحدهای متوسط و بزرگ کشور هستند، گفت: تنها 13 درصد از ارزش کل شرکت‌های بورس کشور به استان اصفهان اختصاص دارد که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش این سهم هستیم.

مسعود گلشیرازی افزود: در صورتی که امروزه 800 شرکت استان از پتانسیل ورود به این بازار برخوردار هستند این رقم 13 درصدی قابل تامل بوده و به نظر می رسد اقتصاد استان اصفهان هنوز بهره کافی از ظرفیت های بازار سرمایه را نبرده است.

وی با تاکید بر اینکه بازار بورس با ایجاد ابزارهای نوین تامین مالی و صندوق های سرمایه‌گذاری سر و سامان بهتری یافته است، تصریح کرد: با این وجود اقتصاد صنعتی اصفهان که از ظرفیت بهره مندی بیشتری از این بازار برخوردار است، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بر لزوم ایجاد ساز و کاری برای ایجاد شرکت های تامین سرمایه، سبد گردان و مشاور سرمایه گذاری در اصفهان تاکید کرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان توجه به زیرساخت های توسعه‌ای اقتصاد استان را در اولویت های خود قرار داده و اقداماتی را در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و نهادهای خدماتی برای تبدیل اصفهان صنعتی در دوران فراصنعتی برای ایفای نقش اساسی در اقتصاد امروز کشور انجام داده است.

گلشیرازی شیمی پارک‌ها، شهرک پوشاک، هولدینگ سرمایه گذاری و شهرک گلخانه‌ای را از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان دانست و افزود: این کار نیازمند شکل گیری نهاد مالی مورد نیاز است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش از ایجاد ساز و کارهای لازم برای افتتاح اولین شعبه صندوق ضمانت صادرات ظرف یکماه آینده در اصفهان خبر داد وتاکید کرد: در اصفهان فراصنعتی لازم است توجه به بازارهای مالی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین خواستار درنظر گرفتن مشوق هایی برای ورود شرکت های خصوصی به بازار بورس بویژه، حمایت سازمان امور مالیاتی جهت عدم واکاوی مجدد پرونده های مالیاتی سنوات گذشته این شرکت ها شد. 

در ادامه شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس با بیان اینکه این سازمان نیز از حضور پررنگ تر اصفهان در بازار سرمایه، استقبال خواهد کرد ، گفت: در بحث تامین مالی در بازار سرمایه، از یک طرف تولید کنندگان به عنوان تضمین کننده ثبات کشور از نظر عرضه کالا و از سوی دیگر مردم به عنوان دارنده سهام خواستار برخورداری از سود معقول، وجود دارند.

وی ایجاد تعادل در دو طرف را ضروری دانست و خواستار ورود اتاق بازرگانی به این مقوله و متعادل سازی در برخورداری سود طرفین شد.

وی ضمانت نامه‌های بانکی، سهام بورسی، ضمانت دولتی، تضمین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها و رتبه بندی یا ریتینگ را از جمله ضمانت های قابل قبول سازمان بورس عنوان و تصریح کرد: سازمان بورس با اتاق بازرگانی به عنوان نماینده شرکت های خصوصی می‌توانند به بحث تامین مالی شرکت ها کمک کنند.

محمدی اوراق های اجاره، وکالت، مرابحه، منفعت و خرید دین را از جمله ابزارهای مالی موجود در بازارسرمایه کشور عنوان کرد و آموزش و آگاهی فعالان اقتصادی در استفاده از این ابزارها برای تامین مالی را ضروری و نیازمند فرهنگسازی دانست. 

رئیس سازمان بورس از اعلام آمادگی سازمان بورس برای اعطای مجوز تاسیس دفتر شرکت های تامین سرمایه در کوتاهترین زمان ممکن با هماهنگی اتاق اصفهان خبر داد.

محمدی در ادامه ضمن تشریح ابزارهای تامین مالی شرکت ها از صندوق پروژه به عنوان یک ابزار تامین مالی بزرگ مقیاس یاد کرد.

وی دغدغه سازمان بورس را بازگشت به موقع پول مردم با سودی معقول دانست و مقررات موجود در این سازمان را مقررات منطبق با استانداردهای بین المللی برای رسیدن به این هدف نهایی دانست.

محمدی تاکید کرد:  بازار سرمایه به دلیل کمک به بخش تولید کشور، نقش سازنده ای در ایجاد اشتغال و صادرات داشته و به هیچ عنوان با بازار دلار، مسکن، سپرده و طلا قابل مقایسه نیست.

وی در پایان سخنان خود توصیه کرد : فعالان این بازار، در بازار سرمایه متنوع خرید نمایند، به شایعات توجه نکرده و بر اساس تحلیل ذهنی خود خرید و فروش کنند.  وی همچنین پیشنهاد نمود: در بلند مدت سرمایه گذاری کنید و در حوزه بازار سرمایه اطلاعات خود را تکمیل کرده و از آموزش های لازم برخوردار شوید.

رئیس سازمان بورس از اعلام آمادگی این سازمان برای کمک به افزایش آگاهی فعالان اقتصادی و عموم مردم از طریق ارایه بسته های آموزشی  و همکاری در برگزاری همایش ها و سمینارهای آموزشی با تعامل اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.

وی ارزش معاملات در چهار بورس را از ابتدای سال تا امروز 600 هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده  این ارزش تا پایان سال از 700 هزار میلیارد تومان پیشی می گیرد.

رئیس سازمان بورس بازار سرمایه را نسبت به سایر بازارها ایمن و شفاف تر دانست و تصریح کرد: افشاء به موقع این بازار از 43 درصد سال 95 به 91 درصد افزایش یافته است.

محمدی تاکید کرد: ثبات بازار سرمایه در گرو صیانت از آبروی مدیران و فعالان بازار بوده و بدین منظور سازمان بورس با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز در این همایش با بیان اینکه ارزش جاری بازار سهام رشد قابل توجهی یافته است، گفت: بررسیهای صورت گرفته حاکی است که متوسط رشد سالیانه سرمایه گذاری در بورس افزایش داشته است.

وی افزو10 درصد ارزش بازار شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران، متعلق به شرکت های اصفهانی است. مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه هزینه‌های تامین مالی از بورس موردقبول دارایی نیست، خواستار ورود اتاق بازرگانی برای کمک به رفع این مسئله شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز