خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

کاهش سطح آب دریاچه اوان الموت طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۵۱

کاهش سطح آب دریاچه اوان یک امر طبیعی بوده و پایین آمدن آب این دریاچه تهدیدی به شمار نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس نژاد اظهار کرد: اگر این کاهش سطح دائمی باشد می‌توان گفت که یک خطر جدی این دریاچه را تهدید می‌کند اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر دائمی بودن پایین آمدن سطح آب این دریاچه دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: چشمه‌ها و آب‌های زیر زمینی به دریاچه متصل هستند و ممکن است استفاده از این آب‌ها یکی از دلایل اصلی کاهش سطحی از این دریاچه باشد.

عباس نژاد با اشاره به اینکه در فصل تابستان کاهش سطح آب دریاچه به بیشترین حد خود رسید که مجدد با بارش باران در فصل‌های دیگر این کاهش جبران شد، افزود: سطح آب دریاچه اوان رفته رفته بالا می‌رود و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

بخشدار الموت شرقی، پیشتر اعلام کرده بود که میزان آب دریاچه اوان در الموت قزوین به نسبت سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته که باید مورد توجه و پیگیری مسؤولان قرار گیرد.

احمد محمدی در نشست بررسی مسائل دریاچه اوان، گفته بود: متاسفانه میزان آب دریاچه اوان کم شده و تقریبا ۱۲ متر از ساحل دریاچه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اولویت‌ استان باید حفظ دریاچه اوان باشد، اظهار داشت: از دهه ۷۰ تاکنون که ویلاسازی در اطراف دریاچه اوان شروع شد، هیچ نوع برنامه منسجمی برای حفظ و نگهداری این دریاچه زییا و گردشگرپذیر تدوین نشده است.

دریاچه اوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری مهم استان قزوین در بخش الموت شرقی است.

این دریاچه در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و عمیق ترین بخش آن ۵/۷ متر عمق دارد.

بر اساس آخرین آمار، این دریاچه با بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت از محیط پیرامونی خود آبی دریافت نمی کند و تنها منبع تغذیه آن چشمه های زلال  کف خود دریاچه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز