خبرگزاری کار ایران

مقصودی مطرح کرد:

فدراسیون به تصمیمات هیات رئیسه توجهی نمی‌کند/ از تجربه پیشکسوتان استفاده نمی‌شود/ خلا آدم‌های بزرگ در بوکس احساس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۲۰

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس گفت: برخلاف دوران ریاست حاج ناطق بر فدراسیون بوکس، متاسفانه در فدراسیون فعلی به تصمیمات اعضای هیات رئیسه توجهی نمی شود.

به‌گزارش ایلنا، مهندس "منوچهر مقصودی " که در زمان ریاست "احمد ناطق نوری" سمت نایب رئیسی و مدیریت تیم‌های ملی بوکس را برعهده داشت، در گفتگویی در مورد وضعیت کنونی فدراسیون و مقایسه دوران فدراسیون های قبلی و فعلی توضیحاتی ارائه داد.

مقصودی ابتدا در مورد نظرات برخی کارسناسان در مورد این که جوانگرایی صورت گرفته در دو سه سال اخیر تاثیرات محسوسی در برنداشته است، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که این ما بودیم که جوانگرایی در بدنه فدراسیون و همچنین تیم های ملی را آغاز کردیم. خود من مربیان جوانی مثل: اکبر احدی، علی استکی و همایون امیری را به عنوان مربی تیم ملی منصوب کردم. اما الان در راس فدراسیون با اینکه یک رئیس جوان آمده، از تجربیات پیشکسوتان و بزرگان بوکس استفاده نمی شود.

وی افزود: رئیس کنونی فدراسیون با حمایت من به این سمت رسید، اما متاسفانه نتوانسته خواسته اهالی بوکس را محقق کند. این حمایت‌های بنده از او باعث انتقادات فراوانی از من هم شد اما چون او را از جامعه بوکس می‌دانستم، از رئیس شدن وی حمایت کردم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس با بیان اینکه حکم عضویت وی در هیات رئیسه این فدراسیون با نظر و امضای وزیر ورزش بوده و نه رئیس فدراسیون، ادامه داد: بدون شک، بوکس ایران مدیون حاج احمد ناطق نوری است، اما رئیس فعلی فدراسیون قدر این جایگاه را نمی‌داند. درست است که وی مدیرکل ورزش یکی از استان‌ها بوده، اما نتوانست انتظارات به حق جامعه بوکس را برآورده کند.

نایب رئیس پیشین فدراسیون بوکس با اشاره به اینکه در حال حاضر خلا آدم‌های بزرگ در بوکس احساس می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال هایی که ناطق نوری نماینده مجلس بود، در فدراسیون حضور نداشت. با این حال، کارهای فدراسیون و تیم های ملی را بنده و بزرگان بوکس کشور انجام می دادیم. اما الان رئیس فدراسیون مدیران کل ورزش دو استان را به عضویت در هیات رئیسه منصوب کرده، ولی از بزرگان بوکس و پیشکسوتان استفاده نمی کند.

مقصودی با اشاره به این که من به پشتوانه ناطق نوری قدرتمندترین نایب رئیس ورزش ایران بودم، گفت: این لطفی بود که حاج احمد به من داشت. چرا که بنده از روز اول دست یاعلی به او دادم و تا آخرین روز نیز در کنار وی بودم. در زمان ما تمامی تصمیمات با نظر هیات رئیسه اجرایی می شد، اما حالا این رویه را در فدراسیون فعلی نمی بینیم.

مدیر پیشین تیم های ملی فدراسیون بوکس در مورد این که با حمایت های به ویژه مالی شما بود که فدراسیون بوکس ۱۱ سال پس از پیروزی انقلاب بازگشایی شد، تصریح کرد: سازنده کشتی بوکس دکتر " غفوری فرد " بود، ناخدای این کشتی حاج احمد ناطق نوری و من هم یکی از ملوانان این کشتی بودم. زمانی پروژه بتون ایستگاه های مترو به بنده محول شده بود. روزی من برای سرکشی رفته بودم که مهندس " ابراهیمی " مدیرعامل وقت مترو را به همراه دکتر غفوری فرد ملاقات کردم‌. در آن دیدار، به دکتر غفوری فرد پیشنهاد راه اندازی بوکس را دادم که وی گفت: برای این کار، ریالی پول نداریم. مدتی بعد و در جلسه ای که با دکتر غفوری فرد داشتم، با حاج احمد ناطق نوری آشنا شدم که در نهایت، با پرداخت ۷۰ هزار تومان استارت بوکس را زدیم. در همان ملاقات نخست با حاج احمد بود که به هم دست یاعلی دادیم و تا انتها با هم بودیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس فعلی فدراسیون راه مدیران قبلی را ادامه نداد، یادآور شد: متاسفانه در مملکت ما اینچنین است که هرکسی بیاید، همه را با خودش می آورد و بعد از پایان مسئولیت نیز همه را با خود می برد. الان هم وضعیت بوکس چنین است. ضمن این که رئیس فدراسیون بدون پشتوانه فنی و کارشناسی صحبت می کند و همین مساله، باعث شده نتواند انتظارات اهالی بوکس را جامه عمل بپوشاند.

وی در پاسخ به این سئوال که به عنوان عضو هیات رئیسه به رئیس فعلی تذکر داده اید یا نه، افزود: بله، بنده به وی گفتم: شما موظف هستید به پیشکسوتان و همچنین نظرات اعضای هیات رئیسه احترام بگذارید. هرچند که در رفتار وی تغییری حاصل نشده است.

نایب رئیس اسبق فدراسیون بوکس همچنین درباره تشکیل انجمن پیشکسوتان بوکس اظهار داشت: من همیشه معتقد بوده و هستم که چرا باید در مراسم ختم یا بیماری پیشکسوتان و بزرگان بوکس همدیگر را ببینیم؟ از این رو، انجمن پیشکسوتان بوکس را راه اندازی کردم تا همچنان روند حمایت از بوکس و بزرگان این رشته را ادامه دهم، کاری که متاسفانه نه فدراسیون و نه مسئولان ورزش انجام نمی دهند.

مقصودی در ادامه، در مورد پیش بینی خود از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای بوکس ایران گفت: فدراسیون فعلی یک شانس بزرگ آورده که تا نفرات ششم مسابقات جهانی، سهمیه مستقیم می گیرند، در حالی که در دوره ما نفرات نخست موفق به کسب سهمیه می شدند و کلا کسب سهمیه المپیک بسیار دشوار بود. با این حال، در زمان ما و مثلا در المپیک ۹۲ بارسلونا هفت سهمیه گرفتیم و یا در المپیک های بعدی نیز با سهمیه عالی در مسابقات حاضر می شدیم. اما بعد از رفتن ما از فدراسیون و برای المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل، تنها یک سهمیه به دست آمد که آن هم توسط احسان روزبهانی در رقابت های نیمه حرفه ای به دست آمد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس در پایان، در خصوص آینده بوکس ایران تصریح کرد: اگر روند کنونی ادامه پیدا کند، بوکس ایران دچار مشکلات فراوان خواهد شد. به همین منظور، رئیس فدراسیون باید از خرد جمعی استفاده کند، به پیشکسوتان و تجربیات آنها احترام بگذارد، به تصمیمات هیات رئیسه توجه کند و با پشتوانه علمی، فنی و کارشناسانه صحبت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز