خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مطرح کرد:

کاهش قیمت مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد سنتی توطئه دشمنان است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۸۳۵

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: کاهش قیمت مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد مخدر سنتی توطئه دشمنان است، زیرا اعتیاد به این بلای خانمانسوز راهی مناسب برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، محمدحسین صالحی، در همایش تشکیل کانون «یاری گران ملی زندگی» که برای اولین بار در میان شهرستان‌های مرزی در تایباد راه‌اندازی شد، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی محسوب می‌شود و بدتر از آن رغبت به مصرف مواد مخدر صنعتی است که طراحی دشمنان این نظام برای ضربه زدن به آن است. 

وی افزود: مصرف مواد مخدر سنتی مشکلات عدیده‌ای دارد، اما مواد مخدر صنعتی به مراتب دردناک‌تر از آن است، جامعه‌ای که نیروهای جوان آن به سمت این بلای خانمانسوز گرایش داشته باشد بی‌شک توان تولید و کارآفرینی را نخواهد داشت و همین امر دولت را به یک کشور وابسته تبدیل می‌کند و این امر همان چیزی است که دشمن به دنبال آن است. 

صالحی بیان کرد: این استان تاکنون 371 شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم این نظام کرده تا از به دام افتادن جوانان در این بلای خانمانسوز جلوگیری کند. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: سالانه بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان صرف مصرف و درمان سیگار و مواد مخدر می‌شود و این در صورتی است که علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت در این رابطه خون‌های زیادی برای مقابله با مواد مخدر ریخته شده است و این موضوع قابل جبران نیست، از این رو مبارزه و پیشگیری از این بلای خانمانسوز در اولویت قرار دارد و وظیفه همگانی بشمار می‌رود. 

وی اظهار کرد: اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، بیکاری، سرقت، قتل و... می‌شود از این رو دشمنان با ترویج مصرف مواد مخدر صنعتی سعی در نابودی جوانان دارند تا بدین وسیله پایه‌های نظام را سست کنند. 

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر امکانات ورزشی و فرهنگی در مناطق مرزی و محروم تامین شود، می‌توان از فرصت جوانان در تولید و کارآفرینی استفاده کرد، حق الکشف‌ مواد مخدر باید در این راستا به شهرستان‌های مرزی تعلق گیرد تا بسترهای مقابله به راحتی فراهم شود. 

وی افزود: امروز مرزبانان ما در نقاط صفر مرزی همچون گذشته با ادوات ابتدایی گشت‌زنی می‌کنند و این موضوع خطری جدی برای آنان محسوب می‌شود از درآمدی که بابت حق الکشف مواد مخدر به دست می‌آید باید امکانات به روز در مرزبانی تامین شود، مرزبانان جان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر به خطر می‌اندازند تا از ورود این مواد افیونی به کشور از طریق مرزها جلوگیری کنند. 

در ادامه این همایش فرماندار شهرستان تایباد گفت: کانون یاری گران ملی زندگی با هدف پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر برای اولین بار در میان شهرستان‌های مرزی در تایباد با حضور نمایندگان 37 گروه اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی تشکیل شده است. 

محسن سیاح مطرح کرد: این کانون با هدف آموزش راهکارهای پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر تشکیل شده و از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای پیشبرد این هدف بکارگیری شده است. 

وی افزود: اگر مشکل اشتغال در جامعه برطرف شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد از بین خواهد رفت از این رو اولین و مهمترین گام برای رسیده به جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد فراهم کردن فرصت‌های شغلی است. 

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: تایباد با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر نیاز بیشتری به فرهنگ سازی راه‌های مقابله با مواد مخدر دارد و برای اجرای این طرح تمامی نهادهای اجرایی و مردمی باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند. 

لازم به ذکر است، در زمان برگزاری همایش تشکیل کانون یاری گران ملی زندگی که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روحانیون، فرماندهان انتظامی و مرزبانی، اعضای شورای اداری و نمایندگان مردمی در سالن پیامبر اعظم (ص) فرمانداری تایباد برگزار شد لوگوی این کانون توسط مهدی فاطمی نقاش و هنرمند تایبادی طراحی و پرده‌برداری شد. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سفر به تایباد با ائمه جمعه تشیع و تسنن، خانواده شهید محمدزاده که در راه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمده و خانواده جانباز جاودان که 11 ماه پیش در این حوزه مورد توطئه قرار گرفت دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز