خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان شرقی خبر می‌دهد؛

انتقاد شورای شهر تبریز از عملکرد پارک حاشیه‌ای/ اندیش : مستنداتم را به زودی به دادستانی ارائه می‌کنم/ با گذشت 9 ماه از سال برخی کارکنان شهرداری هنوز قرارداد ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۵۱

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در مراسم تحلیف عضو جدید شورا با انتقاد از نحوه مناقصه و واگذاری پارک حاشیه‌ای گفت : این قرارداد علیه منافع شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در سخنان پیش از دستور شورا ضمن تسلیت شهادت خلبان میگ ۲۹ ارتش جمهوری اسلامی گفت: این حادثه را خدمت مردم غیور ایران و خانواده آن شهید تسلیت می‌گوییم.

رئیس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های محمد حسن اسوتچی عضو جدید شورای شهر عنوان کرد:  ایشان یکی از افراد با سابقه   شورا است که  امیدوارم  با وجود او شورای شهر توانمند‌تر پیش برود.

                                                    امیدوارم در انجام وظایف خود موفق باشم

محمد حسن اسوتچی، عضو  شورای اسلامی شهر تبریز نیز در سخنرانی پس از مراسم تحلیف  با قدردانی از تمامی کسانی که در راهیابی وی به شورا کمک کردند، ابراز کرد: شورا به گونه‌ای است که در آن باید با حرکت جمعی پیش رفت و توان تک روی در آن وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم در تصمیم گیری و اعمال سیاست در شهر گفت: همواره تلاش خواهیم کرد از نظرات مردم و کارمندان خدوم مدیریت شهری استفاده کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریزبا اشاره به اینکه نشستن در صندلی شورا مسئولیت دارد، گفت: امیدوارم در انجام وظایف خود موفق باشم.

وی بیان کرد: چون متاسفانه فوت مرحوم اشرف نیا زمینه حضور من شد، زیاد خوشحال نیستم، چون در پنج دوره شورا این موضوع اتفاق نیفتاده بود.

تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری  باید یکسان انجام شود

محرم محمدزاده عضو دیگر شورا نیز در تذکر خود گفت: در هفته‌های گذشته موضوع تبدیل وضعیت و جمع آوری مدارک از کارکنان شهرداری تبریز موجب شده تا برخی کارمندان برای تبدیل وضعیت با مراجعه به دانشگاهها از این دانشگاهها مدرک بگیرند.

وی اضافه کرد: با این کار نیرو‌های متخصص را از دست‌می‌دهیم باید مراقب سواستفاده برخی از کارمندان باشیم.

محمد زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل رفت و آمد اهالی محله کرکج گفت: اهالی این محله از نبود پل ارتباطی با اتوبان ناراضی هستند و برای دسترسی به محل باید مسافت طولانی و بیهوده را طی کنند که لازم است شهرداری این مشکل را مدنظر داشته باشد.

وی با اشاره به یکسان سازی زمان پرداخت حقوق های شهرداری گفت: این اقدام تصمیم بجا و درستی است.

                  عملکرد دولت در پرداخت مطالبات شهرداری ضعیف است

غلامحسین مسعودی ریحان، دیگر عضو شورای شهر  گفت: دولت در پرداخت مطالبات شهرداری درست عمل نمی‌کند و این امر موجب شده که شهرداری با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به مشکلات قراردادی و مشکلات کارگری شرکت پارک حاشیه‌ای تبریز گفت: کارکنان این شرکت که همان پارکبان ها هستند با مشکلات متعدد از جمله نداشتن قرارداد روبرو هستند.

این عضو شورای اسلامی شهرتبریز همچنین با بیان اینکه دولت از بابت جریمه‌های ترافیکی باید ۲۴ میلیارد تومان به شهرداری تبریز پرداخت می‌کرد تاکید کرد: معلوم نیست دولت چرا این مبلغ را به شهرداری پرداخت نکرده‌است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز به جای سهم دولت در مترو شهری اظهار داشت: دولت چرا سهم خود را پرداخت نمی‌کند و این بار را به گردن شهرداری می‌اندازد.

وی گفت: ۸۲/۵ درصد ازسهم ۶۰۰ میلیارد تومان خرید اتوبوس را باید دولت پرداخت می کرد که امروز با سه برابر شدن مبلغ بنزین این پول باید تاکنون پرداخت می شد.

انتقاد دوباره عضو شورا از عملکرد پارک حاشیه ای

سونیا اندیش، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از نحوه مناقصه و واگذاری پارک حاشیه‌ای گفت : این قرارداد برعلیه منافع شهرداری است.

وی ادامه داد: همه ما به خدمت به مردم سوگند یاد کردیم و تا آخرین روز به وظیفه خود عمل خواهیم کرد. در این خصوص نیز به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

اندیش با بیان اینکه برخی مستندات از قرارداد پارک حاشیه‌ای وجود دارد که باید به آنها دقت کرد، گفت: در اعداد و ارقام قرارداد، شهرداری می‌توانست سهم بیشتری داشته باشد، با ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده  و  سالانه ۱۰ میلیارد تومان از آن سوددهی می‌کنند. نرخ بازدهی سرمایه گذاری۹۵ درصد است .

وی با انتقاد از شهرداری و سازمان سرمایه‌گذاری گفت: 3 سال است که مدام از درآمد‌های پایدار سخن گفته‌ایم اما شهرداری به این آسانی درآمد پایدار خود را رها کرده است .

 وی با بیان اینکه شرکتی که برنده شده در دوسال گذشته چهار بار نام خود را عوض کرده، گفت: در فراخوان این طرح ۲ شرکت حضور داشتند که یکی از آنها برنده شده که در نحوه برنده شدن آن هم سئوال وجود دارد.

اندیش خاطرنشان کرد: این شرکت منع قانونی داشته است. در حال حاضر نیز برای فعالیت آن  ۴۴۰۰ نقطه در شهر نقطه گذاری شده ولی  ۵۷۰۰ نقطه در اختیار آنها است و کسی به این امر توجه نمی‌کند. هر پارکبان باید روزانه ۳۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد که در صورت کم بودن اخراج می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمد این شرکت گفت: این شرکت ماهانه ۱ میلیارد تومان درآمد دارد که ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری داده است.

اندیش با بیان اینکه این مستندات را به دادستانی ارائه خواهم کرد، گفت: پای سوگند خود خواهم ماند.

این اولین بار نیست که انتقاد از پارک حاشیه‌ای و شرکت آذرپارک در شورا مطرح می شود، پیشتر نیز آجودان زاده، دیگر عضو شورا از این طرح انتقاد کرده و گفته بود: شهرداری باید به افکار عمومی پاسخگو باشد که شرکت طرف قرارداد چگونه بیش از ۳/۴ میلیارد تومان را بدون اطلاع شهرداری تبریز برداشت کرده است.

آدی بیگ،  مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز نیز در پاسخ گفته بود: قرارداد مشکلاتی داشت که باید در قراداد جدید اصلاح شود، چندین بار به شرکت گفتیم که آن مبلغ به مردم بازگردد که تاکنون انجام نشده است.

بررسی احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز 

بررســی احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز ۱۴۰۲-۱۳۹۸ جمعبنـدی شـده توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهرتبریز در حوزه ساختاری – اداری، فناوری و هوشمند سازی، مالی و سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفت.

محمد باقر بهشتی در ابتدای بررسی این احکام ضمن انتقاد از اطاله رسیدگی به موضوعات مطرح شده گفت: در صورت ادامه این روند  تا پایان دوره شورا  نمیتوانیم به جمع بندی برسیم.

وی اضافه کرد: برنامه پنج ساله، عوارض محلی، گزارش حسابرسی، تفریغ بودجه، بودجه ۹۹ و متمم بودجه سال ۹۸ موضوعاتی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرد و لذا نیاز است هر هفت روز هفته جلسه بگذاریم که این موضوعات مهم بررسی شود

ماده ۵۴ برنامه پنج ساله شهرداری تبریز مبنی بر اینکه شهرداری موظف است در راستای تحول در منابع انسانی شایسته سالاری و ارتقا بهره وری، اقداماتی را در طول برنامه در دستور کار قرار گرفت و اعضای شورا با افزودن یک بند و اعمال تغیراتی ماده ۵۴  احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز در حوزه ساختاری- اداری تصویب کردند.

در ادامه مواد ۵۴ تا ۵۹ احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز در حوزه ساختاری-اداری با اعمال تغیراتی  تصویب شد

احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز در حوزه فناوری و هوشمندسازی بررسی شد و ماده ۶۰ تا ۶۷ با اعمال تغیراتی تصویب شد.

اعضای شورای شهر بررسی مواد ۶۸ تا ۷۹ برنامه پنج ساله در  حوزه فنی و عمرانی را به جلسه بعد موکول کردند.

مواد ۸۰ تا ۹۴ برنامه پنج ساله شهرداری تبریز در حوزه سرمایه گذاری با اعمال تغیراتی تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز