خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیاتی فارس خبر داد:

15 دی ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۳۷

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس گفت: مودیان مالیات برارزش افزوده تا ۱۵ دی ماه برای تکمیل اظهارنامه دوره پاییز فرصت دارند.

به گزارش ایلنا ناصر هاشمی خاطرنشان کرد: براساس قانون مالیات‌های مستقیم، مودیان مالیات برارزش افزوده تا ۱۵ روز پس از پایان هر فصل فرصت دارند که اظهارنامه دوره مربوطه را تکمیل کنند، درغیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

وی گفت: تا پایان آبان ماه امسال و از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم بیش از ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری ها و عشایر استان واریز شده است.

هاشمی با بیان اینکه طی هشت ماه منتهی به پایان آبان امسال 1368 میلیارد ریال عوارض به شهرداری شیراز و بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز 1348 میلیارد ریال و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۹۹۷ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی مهم دانست و اضافه کرد :  نقش مالیات برارزش افزوده در توسعه و رفاه عمومی انکارناپذیر است.

هاشمی به شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده اشاره و اضافه کرد: با هدف رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب‌رجوع و حقوق شهروندی و افزایش رضایت‌‌مندی مودیان مالیاتی، براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور، بخشودگی جرائم مواد ۱۶۹، ۱۹۳، 190، 197 و 199 قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی قابل اجراست.

مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول تا پایان دی ماه امسال برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، معادل ۹۴ درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان ۸۸ درصد جرایم قابل بخشش است.

وی افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول بهمن تا پایان امسال برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، به ازای هر ماه معادل ۲ درصد و برای سایر مودیان معادل ۴ درصد، از درصد بخشودگی نسبت به دیماه کسر خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ بیستم اسفندماه امسال درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند تا براساس این بخشنامه مشمول بخشودگی شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز