خبرگزاری کار ایران

در اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها در کرمانشاه مطرح شد؛

اثرات نشست های شهری یک شبه نمایان نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۹۷

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به برگزاری شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها برای اولین بار در استان کرمانشاه، گفت: اثرات مفید برگزاری این‌چنین اجلاس‌هایی در کرمانشاه موضوعی نیست که یک شبه خود را نشان بدهد و اثرات مفید آن در آینده نمایان می شود.

به گزارش ایلنا ، غلامرضا امیری ادامه داد: برخی افراد شتابزده از برگزاری یک اجلاس انتظار دارند که فردای همان‌روز اثرات آن را ببینند که این به هیچ‌وجه منطقی نیست.

وی تأکید کرد: این اجلاس، یک مجمع مشورتی بود که با هدف بیان موضوع‌های مهم کلان و محلی، انتقال و تبادل تجربیات شوراها و مدیریت شهری و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری برگزار شد.

به گفته نائب رئیس مجمع رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها این اجلاس علاوه بر نشست عمومی کمیسیون‌های تخصصی عمران و شهرسازی، کمیسیون حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند، کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست تشکیل ‌شد و مصوباتی را نیز برای تصویب در مجمع در پی داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه از دیگر مباحث مهم در این اجلاس را "تحقق حقوق شهروندی در کلانشهرها و مراکز استانها" و "تعامل شوراها و شهرداری‌ها" اعلام کرد و گفت: در راستای هدف گذاری های صورت پذیرفته در این اجلاس، موضوع تحقق حقوق شهروندی محور مباحث بود که در این راستا گزارش تخصصی تحقق حقوق شهروندی توسط دبیرخانه مجمع بامشارکت روسای شورای کلانشهرها و مراکز استانها تهیه و در کمیسیون های چهارگانه ارائه شد.

امیری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به حضور شخصیت‌های کشوری و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور در این مجمع گفت: این نشست در راستای افزایش فرصت‌های همکاری، کاهش چالش‌های شهرهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها، هم افزائی و تعامل بیش از پیش مجمع مشورتی با نهادهای موثر اجرائی برگزار شد و در آن با اتفاق نظر بر توجه بیش از پیش به شهر کرمانشاه در راستای افزایش ظرفیت های این کلانشهر و رفع چالش‌های آن توسط نهادهای موثر ملی تأکید شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تأکید بر اینکه همه هم و غم و تلاش این شورا تسهیل، تسریع، تبیین و تصویب بهترین راهها و تصمیمات حوزه مدیریت شهری برای دستیابی به شهری شهروندمدار و انسان محور است، افزود: مشکلات و کاستی‌های شهری تأثیر همه جانبه بر زندگی مردمانش می گذارد لذا بر آن هستیم تا با تصمیمات مشورتی و بهره‌گیری از مطالعات کارشناسانه قدم به قدم در راه حل مشکلات گام برداریم و در این راه همراهی شهروندان بسیار نقش آفرین و اثرگذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز