خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان یزد:

از منابع درآمدی استان نمی گذریم/ کاهش عوارض معادن استان یزد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۳۰

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به کاهش درآمد استان در لایحه بودجه 99 گفت: به هیچ عنوان از منابع درآمدی استان نمی گذریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مجلس به دنبال اصلاح ساختار بودجه است اظهار داشت: تدابیر خوبی نیز در این راستا توسط مجلسی‌ها اندیشیده که یکی از آنها اصلاح قانون عوارض یک درصد فروش معادن است.

وی با بیان اینکه مجلس در سال گذشته با اصلاح قانون عوارض یک درصد فروش معادن، ظرفیت جدیدی را برای استان ایجاد کرد که نظیر این اقدامات را می‌توان توسعه داد عنوان کرد: در بودجه سال ۹۷، اعتبار در نظر گرفته شده در زمینه وصول عوارض فروش معادن ۸ میلیارد تومان بوده اما در سال جاری با رایزنی‌های مجلس به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

دهقانی فیروزآبادی با انتقاد از اینکه دولت دوباره برای بودجه سال ۹۹، میزان این اعتبار را ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته است، گفت: دولت با کاهش زیاد میزان درآمد حاصل از عوارض فروش یک درصد معادن در بودجه، درآمد استان یزد را نابود کرد.

وی افزود: در حالی که درآمد نفتی کشور کاهش یافته  و باید به سمت منابع غیرنفتی برویم، مشخص نیست چرا دولت باید با این کار یک ظرفیت قانونی برای استان را نابود کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تاکید کرد: به هیچ عنوان از این منبع درآمدی برای استان یزد نمی‌گذریم و نمایندگان در مجلس به جد دنبال تغییر این رقم هستند.

به گزارش ایلنا، در نشست اخیر شورای معادن مصوب شد تا بر اساس درآمد معادن نیم درصد عوارض وصول شود و برای صنایع معدنی نیز قرار شد دستگاه‌های مسئول  مراحل قانونی را دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز