خبرگزاری کار ایران

اصولگرایان یزدی در حال تبلیغ، اصلاح‌طلبان استان منتظر اعلام صلاحیت‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۴۵۱

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، دو جناح سیاسی در استان یزد شرایط کاملا متفاوتی دارند.

به گزارش ایلنا، رقابت سنتی دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در یزد همیشه با هیجان همراه است. در طول ده دوره برگزار شده در حوزه انتخابیه یزد، صرفا یک دوره - مجلس نهم- اصولگرایان در نبود رقیب انتخاباتی اصلاح‌طلب، پیروز میدان شده‌اند و در سایر دوره‌ها، جناح اصلاح طلب برنده شده است.

در مجلس نهم نیز، البته به دو دلیل اصولگرایان پیروز میدان شدند، نخست میزان مشارکت پایین به نسبت به انتخابات مشابه و عدم حضور گزینه شاخص اصلاح طلب در انتخابات بود.

در انتخابات دوره دهم نیز به‌‌رغم فعالیت پرتلاش محمدصالح جوکار، نماینده مجلس نهم، رقیب اصلاح‌طلب او در لیست امید با اختلاف بسیار زیاد، پیروز این رقابت شد.

اما در دوره یازدهم شرایط کمی متفاوت است. در زمان ثبت نام، به رغم افزایش تعداد ثبت نام کنندگان، تعداد کمی از اصلاح طلبان در این رویداد ثبت نام کردند.

اصولگرایان یزدی اما پرشمار در روند ثبت‌نام شرکت کردند. گزینه‌های این جناح در حال تلاش مداوم برای پیروزی در انتخابات هستند. جلسات مستمر داخل ستاد، جلسات برای انصراف گزینه‌های هم جناحی، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ با اقشار مختلف، شرکت در رویدادهای اجتماعی،فرهنگی و ..  می‌توان نام برد.

در مقابل تعداد اندک گزینه مستقل و یا اصلاح طلب، تقریبا "هیچ" برنامه انتخاباتی نداشته‌اند. گفته می شود گزینه های این جناح منتظر اعلام صلاحیت ها توسط شورای نگهبان هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز