خبرگزاری کار ایران

فانی خبر داد:

خسارت ۱۵۱ میلیارد ریالی سیل اخیر به مزارع و بخش‌های مختلف کشاورزی در لامرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۴۴۷

مدیر جهاد کشاورزی لامرد گفت: سیل اواخر آذر امسال به 1400هکتار از مزارع، باغ ها و بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «محمدصادق فانی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: سیل اواخر آذرماه امسال به بخشی از مزارع کلزا، جو، سبزی، گوجه فرنگی، بادمجان و صیفی، باغ ها، زیرساخت‌های بخش کشاورزی اعم از جاده بین مزارع و طرح‌های تغذیه مصنوعی، تسطیح اراضی و بخش دام و طیور و زنبور عسل در هر چهار بخش شهرستان خسارت وارد کرد.

وی میزان خسارت به 1400 هکتار از مزارع، باغ ها و بخش‌های مختلف کشاورزی را ۱۵۱ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با همراهی معاونت تولیدات گیاهی، مدیر صنایع کشاورزی و مسئول هماهنگی امور مجلس از مناطق خسارت دیده بخش کشاورزی در این شهرستان بازدید کرد و در جریان این خسارت ها قرار گرفت.

فانی در ادامه گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان سفر به شهرستان،  واحدهای مختلف را موظف کرد تا پیگیر پرداخت خسارت به کشاورزان شوند.

این مسئول تصریح کرد: پرداخت خسارت از طریق وزرات جهاد کشاورزی و تایید ستاد بحران کشور و تصویب هیات دولت انجام پذیر است که در این راستا گزارش خسارت از طریق فرمانداری به استانداری اعلام شد و استانداری هم به وزرات کشور اعلام می کنند ضمن اینکه همزمان هم از طریق سازمان جهاد کشاورزی به وزرات جهاد کشاورزی اعلام می‌شود و امیدواریم با همه پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان و استان در حال انجام است، بخشی از  خسارت‌های کشاورزان و دامداران جبران شود.

شایان ذکر است در پی سیل اخیر در جنوب استان فارس، به رغم پیگیری‌ها از سوی ستاد بحران شهرستان لامرد و استان، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس نیز در نشستی با نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، خواستار پیگیری و جبران خسارت‌های کشاورزان این منطقه شد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز