خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

مجلس حامی راه اندازی سازمان جهانی زعفران از سوی ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۴۰۲

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح راه‌اندازی سازمان جهانی اوسک زعفران اعلام کرد که ما نیز در مجلس موافق این اقدام هستیم به طوریکه برای مدیریت بهتر تولید و صادرات و حل مشکل فروش فله ای زعفران باید سازمانی جهانی همچون اوپک راه اندازی شود.

 سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره راه اندازی سازمان جهانی زعفران (اوسک) با بیان اینکه مجلس از راه‌اندازی این سازمان از سوی کشورمان حمایت می‌کند، عنوان کرد: زعفران محصولی است که بیش از 90 درصد آن در ایران تولید می‌شود و به طور یقین با راه اندازی سازمان جهانی زعفران، فرصتی استثنایی برای نشان دادن پتانسیل و ظرفیت تولید و کیفیت زعفران ایران در جهان فراهم می شود.

وی افزود: سال‌هاست که شاهد صادرات زعفران ایران به صورت فله به کشورهای مختلف جهان هستیم به طوریکه بعد از بسته بندی زعفران در چند کشور، متاسفانه طلای سرخ ایران با برند سایر کشورها به فروش می رسد که این موضوع جایگاه زعفران کشور را تنزل داده است.

وی با اشاره به طرح راه اندازی سازمان جهانی اوسک زعفران اعلام کرد که ما نیز در مجلس موافق این اقدام هستیم به طوریکه برای مدیریت بهتر تولید و صادرات و حل مشکل فروش فله ای زعفران باید سازمانی جهانی همچون اوپک راه اندازی شود تا با تحقق این رویداد، سهم ایران از تجارت جهانی زعفران افزایش یابد. 

وی با تاکید براینکه بدون تردید ایران به دلیل سهم خود در تولید زعفران باید متولی این کار باشد، اظهار داشت: زعفران محصولی است که با تلاش فراوان کشاورزان به بار می نشیند و نیاز به اصلاح روندها در تولید، بازاریابی و فروش این محصول در بازار داخل و خارجی احساس می شود. در این میان ورود زعفران به بورس کالا یک گام مثبت در راستای اصلاح این روند ها بوده است که با راه اندازی سازمان جهانی اوسک بدون تردید زمینه برای شناساندن زعفران ایران به دنیا و مرجعیت قیمتی بورس ایران فراهم می شود. 

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان عنوان کرد: پیش بینی می شود با تشکیل اوسک زعفران علاوه بر اینکه کشاورز، مصرف کننده و صادرکننده به حقوق اصلی خود می رسند، شاهد استانداردسازی این محصول و رشد ارزآوری زعفران خواهیم بود. 

براساس این گزارش، سید احسان مصطفوی فعال و صادرکننده نمونه زعفران طراح راه اندازی سازمان جهانی اوسک زعفران بوده است که در هفته های اخیر معاون وزیر جهاد کشاورزی و برخی از فعالان بازار زعفران با اشاره به مزایای راه اندازی این سازمان با وی همراه شده اند که با اعلام سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به نظر می رسد، اهمیت صنعت زعفران کشور باعث یک وفاق ملی برای تشکیل سازمان جهانی زعفران از سوی کشورمان شود. 

گفتنی است، فاز نخست کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی اوسک در زعفرانی ترین شهر دنیا تربت حیدریه عملیاتی شده و در همین راستا، دبیرخانه اوسک نیز تا پایان دی ماه جاری آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز